"המכתב לתושבי איתמר - תעלול יחצ"ני זול"

במועצת שומרון מחו על לפרסום המכתב בנוגע למחלת החצבת, שבו הואשמו תושבים כ"סרבני חיסונים". "מצפים ממשרד הבריאות לפעול לעצירת התפרצות המחלה ולא להסתפק בכתיבת מכתבים וראיונות לתקשורת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/18 08:48 טז בסיון התשעח

"המכתב לתושבי איתמר - תעלול יחצ"ני זול"
חיסון, צילום: pixabay

המועצה האזורית שומרון הגיבה אמש (ג') למכתב שנשלח מטעם משרד הבריאות בנוגע להתפרצות מחלת החצבת, שבו הואשמו תושבי איתמר בכך שחלק משמעותי מהם הם "מתנגדי חיסונים מוחלטים". במועצה דחו את הטענה ואמרו כי הפצת המכתב לתקשורת היא "תעלול יחצ"ני זול". 

"חשיבות השמירה על בריאות הציבור, הילדים והטף, בראש מעיינינו. לכן, על אף שאין זה מתפקידה של המועצה, פנתה היום מחלקת הבריאות של המועצה עם הנחיות בנושא לתושבים, ובבקשה להתחסן", אמרו במועצת שומרון. "עם זאת ברצוננו להדגיש למען הסר ספק: על פי הידוע לנו רוב מוחלט של תושבי איתמר מחוסנים ולא כפי שמשתמע מהמכתב שנשלח". 

עוד נאמר כי "המכתב הדרקוני אותו מיען משרד הבריאות לתושבים - ומיד לאחר מכן הפיץ לתקשורת - אין בו דבר מלבד תעלול יחצ"ני זול על גביהם של תושבי איתמר. אנו מצפים ממשרד הבריאות, האחראי על הנושא, לפעול לעצירת התפרצות המחלה ולא להסתפק בכתיבת מכתבים וראיונות לתקשורת. 

"המועצה בכל מקרה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, על מנת לדאוג לבריאות תושביה. המועצה קוראת למעטים שטרם קיבלו חיסון להגיע להתחסן, וקוראת למשרד הבריאות לפעול לעצירת התפרצות המחלה לאלתר".

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות מודה למועצה על שיתוף הפעולה דבר שהביא לעלייה במתחסנים ובלימה של מוקד ההתפרצות".