החל משבוע הבא: משגיחות כשרות בצה"ל

צה״ל יגייס לראשונה החל מעוד שבועיים בנות לתפקיד משגיחות כשרות. מדובר בקורס שהיה סגור עד כה בפני נשים, על אף החלטת אגף כוח אדם לפני כ-14 שנה, ועכשיו נפתח עבורן לראשונה. בית הלל: "מברכים על ההחלטה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/18 08:29 כא בכסלו התשעט

החל משבוע הבא: משגיחות כשרות בצה"ל
חיילות דתיות. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: אור תורה סטון

לראשונה בצה"ל: חיילות משגיחות כשרות. כבר בשנת 2004 הוחלט בצה"ל לפתוח את תפקיד משגיחות הכשרות לבנות. עם זאת, על אף ההחלטה של אגף כוח האדם מלפני ארבע עשרה שנה, היא לא מומשה בשל התנגדויות שונות מצד הרבנות הצבאית.

לפני מספר חודשים פורסם שבניגוד להנחיות, הרבנות הצבאית עדיין סוגרת את התפקיד בפני נשים. ראש אגף כוח האדם האלוף מוטי אלמוז שמע את דבר הפרסום והוציא מיד הוראה לרבנות הצבאית לקיים את הפקודה ולגייס בנות לתפקיד. כך פורסם הבוקר בגלי צה"ל.

וכעת עוברים ליישום. בעוד שבועיים ביום שלישי ה-11.12, צפויות מספר בנות להתגייס לצה"ל, ולנסוע לבית הספר למקצועות משאבי האנוש הידוע כבה"ד 11. שם הן יעברו קורס ייחודי של משגיחות כשרות צבאיות שיימשך שבועיים וחצי. כאמור, מדובר בקורס שהיה סגור לנשים וכעת יפתח לראשונה ע"י הרבנות הצבאית. בסיום הקורס תשובצנה החיילות ליחידות צה"ל השונות כמשגיחות כשרות מין המניין.

מצה"ל נמסר בתגובה: ״צה"ל פועל לשילוב נשים באופן שוויוני ובהתאם לצורכי המערכת״.

כזכור, לאחר הפרסום על הכוונה לגייס משגיחות כשרות, בחודש ספטמבר, כתבה ב'כיפה' עו"ד ציפורת שימל, מקימת קורס הכשרות הראשון לנשים, במסגרת תנועת 'אמונה', כי מדובר בבשורה היסטורית ומשמחת. גם הרבנית ואשת ההלכה מלכה פיוטרקובסקי אמרה אז כי כאשר נשים ישמשו בתפקיד  "הכשרות תהיה טובה יותר".

מארגון 'בית הלל' נמסר: "אנו מברכים על החלטת הרבנות הצבאית לפתוח את מקצוע השגחת הכשרות בצה"ל גם לנשים. בשנים האחרונות השתנה מבנה ניהול המזון בצה"ל, וגם התפתח מחסור חמור במשגיחי כשרות. שילוב חיילות כמשגיחות כשרות על פי כללי השילוב הראוי יועיל מאד בשמירת הכשרות בצה"ל וגם לשילוב נשים במקצועות שנחסמו בפניהן בעבר מטעמים שונים.
אנו מברכים את הרב הצבאי הראשי, הרב קרים וצוותו על עבודת המטה ועל ביצוע התהליכים שנדרשו ומחזקים את ידיהם בעבודת הקודש שלהם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן