בקרוב: משגיחות כשרות בצה"ל

כבר לפני 4 שנים ניתנה הוראה לפתוח את התפקיד גם לנשים, אך ברבנות לא פעלו בנושא עד כה. בתגובה לפניית גל"צ הורה ראש אכ"א לגייס בנות לתפקיד. הרבנית מלכה פיוטרקובסקי: "הכשרות תהיה טובה יותר".

חדשות כיפה יהונתן קליין 13/09/18 09:20 ד בתשרי התשעט

בקרוב: משגיחות כשרות בצה"ל
לוחמות בצה"ל. בקרוב ברבנות? אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. אבי סולטן

האם בקרוב יגייסו ברבנות הראשית חיילות לתפקיד משגיחות כשרות? על פי פרסום הבוקר (ה') בגלי צה"ל, הרבנות הצבאית לא מגייסת בנות לתפקיד - למרות פקודת ראש אכ"א.

עוד בשנת 2014 החליט ראש אכ"א הקודם לפתוח את התפקיד גם לנשים, אך קציני הרבנות בחרו להתעלם מההנחייה ומנעו מנשים להתמיין אליו. ראש אכ״א הנחה את הרבנות הצבאית לבנות מסלול הכשרה מתאים ולהתחיל לגייס בנות למערך הכשרות, כך שבסופו יהיו משגיחות. אלא שמבדיקת גלי צה"ל עולה כי ארבע שנים אחרי, ברבנות עדיין לא יישמו את ההנחייה והתפקיד נשאר סגור למין הנשי. אחרי פניית גלי צה״ל בנושא, הורה ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז - לגייס לתפקיד בנות.

מצה"ל נמסר בתגובה: ״צה״ל פועל לשילוב נשים באופן שוויוני ובהתאם לצרכי המערכת. במהלך החודשים הקרובים עתידות להשתלב בתפקיד משגיחות כשרות. מהלך ההכשרה שתתקיים ברבנות הצבאית ושיבוצן לאחר מכן ביחידות השונות ייקבעו בתקופה הקרובה במתווה ייעודי בהתאם למועד גיוסן״. 

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי בירכה על תגובת צה"ל ואמרה בגל"צ לאחר הפרסום שכאשר נשים ישמשו בתפקיד "הכשרות תהיה טובה יותר. אנחנו יותר יורדות לפרטים ויותר נודניקיות"