"ההתבדלות של חלק מהיישובים עוצרת הבאת מליון תושבים לשומרון"

מייסד מועצת יש"ע, ישראל הראל, תקף את המתנגדים לאיחוד הרשויות: "יישובים רבים סגרו את עצמם עם וועדות קבלה ועם כל מיני מכשולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/17 12:38 כה בכסלו התשעח

"ההתבדלות של חלק מהיישובים עוצרת הבאת מליון תושבים לשומרון"
בניה ביהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

ישראל הראל, מראשי גוש אמונים ומי שייסד את מועצת יש"ע ועמד בראשה במשך 15 שנה, תקף היום (רביעי) בחריפות את המתנגדים מבית לאיחוד הרשויות בשער השומרון ולהקמת עיר חדשה באזור. "אחת הסיבות שאין לנו עדיין מליון יהודים ביהודה ושומרון היא שישובים רבים סגרו את עצמם עם וועדות קבלה ועם כל מיני מכשולים שלא יתנו לאחרים להגיע אליהם", אמר הראל.

דבריו של הראל נאמרו על רקע ההתקפות של גורמים במועצת אלקנה נגד משרד הפנים ונגד אישי הציבור התומכים באיחוד הרשויות עץ אפרים, אלקנה, אורנית ושערי תקווה והקמת עיר. אתמול פורסם כי מועצת אלקנה שיגרה מכתב לשר הפנים, מבקר המדינה והיועמ"ש, שבו התריעו על אי סדרים בהליך כפיית איחוד הרשויות. במכתב, הזהירה המועצה מפני ליקויים חמורים לטענתה שהתגלו בהליך, ומחייבים את בדיקתם והתערבותם. 

לדברי הראל, המתנגדים "הם חד מימדיים, הם לא מוכנים לקבל אנשים שלא מתנהגים בדיוק כפי שהם מתנהגים ולכן הרבה אנשים שרצו להגיע לא מסוגלים. במיוחד חל הדבר על הישובים שקרובים לקו הירוק שרואים את עצמם כ"יישובי איכות" ואינם מביאים בחשבון את המימד הלאומי את המימד הפוליטי ואת העתיד הרחוק. 

"לו תושבי שער השומרון היו הופכים לבלוק אחד גדול היו יכולים לגדול פי שניים או שלושה ואפילו ארבעה, וכל הנושא המדיני היה מאחוריהם. הם היו הופכים לגשר בינם לבין אריאל ושאר יישובי האיזור. כל ההתנגדות של חלק מהתושבים שם להקים עיר אחת היא אגואיסטית נוגדת את האינטרסים האמיתיים של ההתיישבות וברמה הלאומית ההתנהלות הזו מפריעה ודוחה אנשים".

הראל קרא לתושבים המסכימים עמו להרים ראש ולא להסכים להתבדלות: "אני קורא לתושבי אלקנה שחושבים כמוני, ואני יודע שיש הרבה שחושבים כמוני, שלא יקחו חלק במסע האוגואיסטי הזה. לעצור מהלך שהוא נכון גם מבחינה מוניציפלית לאומית מבחינת תקציבים לאומיים וגם מבחינה התיישבותית. אין ברצון לעצור את איחוד הרשויות והקמת העיר דבר מלבד אגואיזם ורצון לבדל את עצמם מאחרים. אסור שיימנע מהלך כל כך חשוב".

לפני כשבועיים החליטה ועדה מקצועית של משרד הפנים להמליץ על איחוד הרשויות עץ אפרים, אלקנה, אורנית ושערי תקווה לעיר אחת. יצוין כי זו הפעם הרביעית שבה ועדה מקצועית של משרד הפנים ממליצה על איחוד. באיחוד הביעו תמיכה יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שר הרווחה חיים כץ, רב השומרון אליקים לבנון, מייסדי גוש אמונים בני קצובר ואליקים העצני. ארגון השמאל הקיצוני עדאללה, יו"ר שלום עכשיו לשעבר יריב אופנהיימר  ויו"ר  ועידת מרצ אורי זכי הביעו התנגדות למהלך. גם ראש מועצת אלקנה אסף מינצר הביע את התנגדותו לאיחוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן