ההסלמה נמשכת: 53 פלסטינים נפצעו בעימותים עם צה"ל

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי חלק מהפצועים נפגעו כתוצאה מירי חי. בכלי התקשורת הערבים טענו כי חיל האוויר ירה לעבר ספינות שתוכננו להשתתף במשט נגד המצור על עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/18 19:58 כב בתשרי התשעט

ההסלמה נמשכת: 53 פלסטינים נפצעו בעימותים עם צה"ל
הפגנות בחסות חמאס ברצועה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

53 פלסטינים נפצעו הערב (ב') בעימותים האלימים בגדר רצועת עזה, כך דיווח משרד הבריאות הפלסטיני שטען כי חלק מהפצועים ספגו כדורי ירי חי.

בכלי התקשורת הערבים דווח גם על כך שחיל האוויר ירה לעבר ספינות שתכננו להשתתף במשט הימי לחופי הרצועה במחאה על המצור הישראלי על עזה

בתוך המשיכו היום מחבלים לשגר בלוני תבערה לכיוון ישראל וגרמו לארבע שריפות סמוך ליישובי עוטף עזה. בנוסף לכך דווח על בלון תבערה שנחת סמוך למודיעין אשר נוטרל על ידי חבלן משטרה.

כתוצאה מהאירועים האחרונים תקף בסוף השבוע השר נפתלי בנט את שר הביטחון, אביגדור ליברמן, וטען כי ההסלמה בדרום היא תוצאה של מדיניות ההבלגה שלו, "בימים האחרונים אנו עדים לתוצאות המסוכנות שהביאה מדיניות ההבלגה והחולשה של שר הביטחון מול רצועת עזה – יותר הבלגה, יותר טרור".

ליברמן הגיב לדברים ואמר כי "המתקפות החוזרות ונשנות של שר החינוך על שר הביטחון מצביעות כנראה על ההיסטריה ועל הקנאה שבהן הוא שרוי. עדיף שיתמקד בכישלונותיו במערכת החינוך ולא יפריע לדברים שמחייבים ניסיון, אחריות ושיקול דעת".