בנט: "ההסלמה בגלל ליברמן. ליברמן: "בנט היסטרי וקנאי"

יו"ר הבית היהודי האשים את שר הביטחון בהידרדרות המצב הביטחוני בדרום, "המצב הנוכחי הוא תוצאה ישירה של מדיניות ליברמן מול הרצועה." שר הביטחון לא נשאר חייב ואמר: "המתקפות של שר החינוך מצביעות על ההיסטריה וקנאה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/09/18 06:00 כא בתשרי התשעט

בנט: "ההסלמה בגלל ליברמן. ליברמן: "בנט היסטרי וקנאי"
בנט במתקפה חריפה על ליברמן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, תקף הבוקר (א') בחריפות את שר הביטחון וטען כי המגעים להסדרה עם חמאס "קרסו" וכי הוא מתכוון להעלות את הנושא בישיבת הקבינט הקרובה.

"הסכמי ליברמן - חמאס קרסו", אמר חבר הקבינט מדיני ביטחוני,  והוסיף כי "הטרור נמשך על חשבון ביטחון תושבינו, הודות למדיניות ההבלגה והחולשה של ליברמן. אביא את הנושא לדיון בישיבת הקבינט הקרוב".

על רקע ההסלמה האחרונה בדרום, שהגיעה לשיאה בשבת האחרונה לאחר שמחבלים השליכו יותר ממאה מטענים לעבר כוחות צה"ל, אמר בנט כי "בימים האחרונים אנו עדים לתוצאות המסוכנות שהביאה מדיניות ההבלגה והחולשה של שר הביטחון מול רצועת עזה – יותר הבלגה, יותר טרור".

לדבריו, "עפיפוני התבערה ובלוני הנפץ ממשיכים לאיים על תושבי העוטף, ההתפרעויות על הגדר מסלימות ואל עמדות צה"ל מסתננים פלסטינים ללא פחד. כך לא מנהלים מדיניות ביטחון, כך נראית מדיניות שהיא כישלון. כבר בתחילת האירועים הצגתי תכנית סדורה להתמודדות עם רצועת עזה המבוססת על עיקרון ברור: הבלגה תוביל להסלמה. והיא הובילה".

השר האשים את ליברמן בהסלמה האחרונה ואמר כי "המצב הנוכחי הוא תוצאה ישירה של מדיניות ליברמן מול הרצועה. תחת מעטה של 'פרגמטיות' ו'אחריות', ליברמן השאיר את ביטחון תושבי הדרום לשיקול דעתו של חמאס. זו לא מדיניות הביטחון שהציבור מצפה לראות מממשלת ימין. מצביעי הימין הלאומי מצפים לראות יד קשה ואפס סובלנות כלפי טרור פלסטיני מסוכן. את המצב הזה חייבים לעצור".

יו"ר 'ישראל ביתנו' ושר הביטחון אביגדור ליברמן לא נשאר חייב אודות המתקפה של השר בנט על התנהלותו ואמר הבוקר: "ביום שישי האחרון נהרגו 7 מתפרעים פלסטינים, מעל 500 נפצעו ואף ישראלי לא נשרט, כתוצאה ממדיניות נחושה ועוצמתית שהוכיחה את עצמה. המתקפות החוזרות ונשנות של שר החינוך על שר הביטחון מצביעות כנראה על ההיסטריה ועל הקנאה שבהן הוא שרוי. עדיף שיתמקד בכשלונותיו במערכת החינוך ולא יפריע לדברים שמחייבים ניסיון, אחריות ושיקול דעת. השר בנט הוא שותף מלא להחלטות הקבינט וגם כשכבר טרח להופיע לדיונים בנושא עזה, לא זכור שאי פעם הביע התנגדות למדיניות הקבינט."