שיפור במצבו של אורבך: ישוחרר מבית החולים עוד השבוע

רופאיו של ח"כ אורי אורבך מעריכים כי הוא ישוחרר לביתו כבר השבוע, לאחר שיפור במצבו הבריאותי שנרשם בימים באחרונים. מקורביו מבהירים: הוא חוזר למירוץ ולעשייה הפוליטית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/06/12 06:48 ד בתמוז התשעב

שיפור במצבו של אורבך: ישוחרר מבית החולים עוד השבוע
עדו בן פורת, צילום: עדו בן פורת

מצבו הרפואי של ח"כ אורי אורבך השתפר בימים האחרונים ורופאיו מעריכים כי ישוחרר לביתו במהלך השבוע הבא - כך נודע לכיפה. אורבך מאושפז זה למעלה משלושה שבועות בבית החולים "שערי צדק", כפי שדווח לראשונה בכיפה, לאחר זיהום קשה שגרם לסיבוך רפואי במצבו.

תקופת אשפוזו של אורבך, במהלך הפריימריז המתקיימים במפלגת "הבית היהודי", הייתה רוויה מתחים פוליטיים אשר לא פסחו על מיטת חוליו. כאן בכיפה דיווחנו על כך שאורבך נאלץ להתערב אישית, מבית החולים, כדי למנוע את מינויו של ח"כ זבולון אורלב לתפקיד סגן יו"ר הכנסת בטרם התקיימה בנושא ישיבת סיעה. דיווח זה פורסם בסוף השבוע האחרון בהרחבה במוסף השבת של "ידיעות אחרונות".

אולם מעבר לכך, מקורביו של אורבך מלינים על כך שגורמים במערכת הפוליטית ניצלו את מצבו הרפואי כדי לבודד את אורבך ולפגוע ביכולתו הפוליטית. "קיבלתי לא מעט הודעות כתובות ששואלות אם אורבך מורדם או מחוסר הכרה. לא ברור לי מי החליט להזין את השמועות הללו, אך ברור כי זה לא היה המצב", מספר לכיפה אחד ממקורביו של אורבך, שטען כי "גורמים בעלי אינטרס התנהגו בצורה שפלה וניצלו את מצבו הבריאותי של אורי כדי לפגוע במעמדו הפוליטי".

מוקדם יותר החודש נאלץ אורבך, באמצעות לשכתו, להזים שמועות שגרסו כי הוא מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים בעקבות מצבו הבריאותי. חלק מהדיווחים הגיעו גם למייל האדום של כיפה - אך נשללו לאחר אימות מול לשכתו של אורבך, שטענה בתוקף כי בכוונתו לחזור מיידית אל המירוץ הפוליטי במפלגה בפרט ואל החיים הפוליטיים בכלל, מיד לאחר שישוחרר מבית החולים.