אורבך התקשר מבית החולים כדי לעצור ברגע האחרון "מחטף של אורלב"

חשיפה: ח"כ אורי אורבך נאלץ להתקשר ממיטת חוליו ליו"ר ועדת הכנסת על מנת לסכל, ברגע האחרון, את מינויו של ח"כ זבולון אורלב לסגן יו"ר הכנסת. אורבך הבהיר: אורלב מינה עצמו, לא החלטנו בנושא

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/06/12 14:18 כז בסיון התשעב

אורבך התקשר מבית החולים כדי לעצור ברגע האחרון "מחטף של אורלב"
עוזי זליגר, יחצ, צילום: עוזי זליגר, יחצ

כיצד הוחלט כי ח"כ זבולון אורלב ימונה לסגן יו"ר הכנסת בסבב המינויים שאושר על ידי ועדת הכנסת בשבוע שעבר, מבלי שסיעת "הבית היהודי" התכנסה על מנת לאשר את דבר המינוי? גורם בכיר במפלגה אומר היום (א') לכיפה כי אורלב יזם את המהלך על דעת עצמו ומבלי להתייעץ עם חבריו לסיעה, ורק פעולה של ח"כ אורי אורבך, ממיטת חוליו בבית החולים, הצליחה לסכל את המחטף.

בהצבעה שהתקיימה בועדת הכנסת הוחלט אכן להעביר את תפקיד סגן יו"ר הכנסת מח"כ אורי מקלב, "יהדות התורה", לידי מפלגת "הבית היהודי". הסיעה הייתה אמורה להתכנס ולהחליט על זהותו של ממלא התפקיד - אורי אורבך, או זבולון אורלב, שכן הרשקוביץ לא יכול להתמנות לתפקיד מתוקף היותו שר בממשלה. אורבך, המאושפז מזה כשבועיים וחצי בבית החולים בעקבות סיבוך רפואי קשה, לא יכל לעסוק בנושא, מטבע הדברים.

לאחר דיון שקיימה הישיבה פורסמו דיווחים במספר כלי תקשורת לפיהם ח"כ זבולון אורלב מונה לתפקיד. הדיווחים הללו הגיעו גם לח"כ אורי אורבך, שהחליט להתקשר באופן אישי ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין, ולהתעדכן אותו כי מדובר במהלך שיזם אורלב על דעת עצמו, מבלי להתייעץ איתו (אורבך מכהן כיו"ר הסיעה - א.פ), ומבלי שהתקיימה ישיבת סיעה בנושא. ממילא, ביקש אורבך, להקפיא את המינוי עד לאחר דיון מסודר שיתקיים בנושא.

גורם בכיר במפלגה אמר לכיפה כי "מדובר במעשה מסריח אפילו לפוליטיקה המגזרית, שכה מאפיין את התנהלותו של אורלב. איך אפשר לנצל את מצבו הרפואי הקשה של אורבך, ולהעביר 'מתחת לאף' החלטה אנטי דמוקרטית, מבלי שהתקיים כל דיון בנושא, מבלי שהדברים הובאו לתשומת לבם של חברי הסיעה?".

בלשכת אורלב סירבו להגיב לדברים אך הודו כי הליך מינויו של אורלב לתפקיד הוקפא בעקבות התערבות אורבך.