חשיפה: רבנים בכירים תמכו בהיעדרותו של הרשקוביץ מההצבעה

הרבנים לבנון, מדן ואיזמן, לצד רבנים נוספים, הביעו תמיכה בהחלטת השר דניאל הרשקוביץ להיעדר מההצבעה על "חוק ההסדרה". הרב לבנון לכיפה: "לא היה לחוק סיכוי, טוב שלא יצא טיפש"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/06/12 21:48 יז בסיון התשעב

חשיפה: רבנים בכירים תמכו בהיעדרותו של הרשקוביץ מההצבעה
יחצ, צילום: יחצ

ביקורת קשה מצד תושבי שכונת גבעת האולפנה הופנתה השבוע כלפי השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי", שבחר חרף הצהרותיו להימנע מהצבעה על "חוק ההסדרה". הרשקוביץ הסביר מאוחר יותר כי בחר להיעדר מהמליאה בשל סיכום מול ראש הממשלה בנימין נתניהו על בניית מאות יחידות דיור ביהודה ושומרון.

ואולם לכיפה נודע כי מאחורי עמדתו של הרשקוביץ עומדים רבנים בכירים ועמהם נושאי תפקידים מרכזיים בהתיישבות ביהודה ושומרון, ששיכנעו או תמכו בהחלטתו של הרשקוביץ להיעדר מהמליאה ולא להצביע בעד החוק. כידוע, לו היה השר הרשקוביץ מצביע בעד החוק, הוא ככל הנראה היה עומד בפני פיטורין.

בכיר הרבנים שתמך בהרשקוביץ הינו הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון ומחשובי רבני המתיישבים ביו"ש, אשר אמר לכיפה כי "כאשר היה ידוע שאין סיכוי, ואכן לא היה סיכוי השבוע להעביר את הצעת החוק מפני שהיה רוב נגדה גם מבלי השר הרשקוביץ, טוב עשה השר שלא היה טיפש".

(צילום: אלדר בירם)

הרב איתן איזמן, ראש רשתות החינוך "צביה" ו"נועם", שוחח השבוע עם השר הרשקוביץ עוד בטרם ההצבעה והביע את עמדתו האישית, המורכבת, לפיה היה ראוי להתבטא בעד הצעת החוק - אך משהסתמן רוב מוחץ נגד החוק, המציאות השתנתה. "מצד אחד, עצוב שכל מי שהבטיח לא עמד בדיבורו ולכן מדובר במעשה קשה מאוד. כל ההבטחות מצד השרים, שהתמסמסו והלכו לאיבוד, העמידו את המציאות בצורה שונה לחלוטין", אומר הרב איזמן לכיפה.

לדבריו, השאלה היא לא האם השר הרשקוביץ תומך ב"חוק ההסדרה", שכן הוא "ודאי תומך בחוק, והוא תמך בו עוד קודם ההצבעה כפי שהוא תומך בו גם היום". לטענת הרב איזמן, השאלה המרכזית היא "האם אחרי שברור היה שהחוק לא יעבור, היה נכון מצידו להתפטר. ועמדתי האישית היא שאני לא חושב שהוא היה צריך להתפטר - כי הציונות הדתית לא הייתה מרוויחה מכך שום דבר. רק היינו מפסידים עוד יותר".

גם הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, התקשר לשר הרשקוביץ והביע תמיכה בעמדתו, זאת לצד ראשי ישיבות הסדר נוספים שהתקשרו כדי לתמוך בהרשקוביץ ולחזק את ידיו.

במטה השר הרשקוביץ סירבו להתייחס לתוכן השיחות שקיים השר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן