ועדת המפקד החליטה על יום בחירות מאוחד לראשות ולרשימה

ההחלטה מהווה יתרון לאורלב וחסרון להרשקוביץ ובנט שהתנגדו למהלך. היא התקבלה בתום הצבעה חשאית על חודו של קול אחד ולאחר דיון סוער בו חלק מהמשתתפים סירבו לקבל ההכרעה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/10/12 22:02 כג בתשרי התשעג

ועדת המפקד החליטה על יום בחירות מאוחד לראשות ולרשימה

פרסום ראשון: בתום דיון סוער בועדת המפקד של "הבית היהודי" ולאור החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקדמתתאריך הבחירות הכלליות לכנסת, החליטו בועדת המפקד לקיים יום בחירות אחוד לרשימה לכנסת ולראשות הרשימה, ב-13 לנובמבר.

ההחלטה התקבלה בתום הצבעה חשאית על חודו של קול. 8 הצביעו בעד איחוד הימים לעומת שבעה שהחליטו להתנגד להחלטה. לאחר פרסום התוצאות התגלע ויכוח סוער בין חברי הועדה, שחלק ניכר מהם התקשו לקבל את ההכרעה הדמוקרטית.

במטה אורלב בירכו על החלטת ועדת המפקד וציינו כי "השכל הישר ניצח. אנחנו מברכים על ההחלטה שתאפשר קיום בחירות הוגן ושוויוני יחד עם מוכנות לבחירות הכלליות לכנסת".

מיותר לציין כי רוב כמעט מוחלט של המתמודדים לראשות המפלגה הביעו התנגדות למהלך זה של איחוד ימי הבחירות והבוקר, כפי שדווח לראשונה בכיפה, הציגו השר דניאל הרשקוביץ והמתמודד נפתלי בנט חזית אחידה נגד בקשתו של ח"כ אורלב לאיחוד ימי הבחירות. החלטת ועדת המפקד מסייעת באופן דרמטי לאורלב בהתמודדות על ראשות הרשימה - ומחלישה את סיכוייהם של הרשקוביץ ובנט, אשר התנגדו מראש למהלך.