חזית אחידה נגד אורלב: "הוא מנסה לשנות את כללי המשחק"

אורלב מתנגד לדחיית לו"ז הבחירות בבית היהודי, אך ברוב המוחלט של מטות המתמודדים מתייחסים לכך כאל ניסיון למחטף. מטה הרשקוביץ: "אורלב מנסה לנצל דחייה טכנית לשינוי דרמטי של כללי המשחק". אורלב: "דחיית הבחירות תפגע במתפקדים ובמתמודדים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/10/12 10:18 כג בתשרי התשעג

חזית אחידה נגד אורלב: "הוא מנסה לשנות את כללי המשחק"
עוזי זליגר, יחצ, צילום: עוזי זליגר, יחצ

אחרי החגים כבר כאן, והמירוץ ל"בית היהודי" מתעורר מחדש: ועדת המפקד של "הבית היהודי" החליטה לדחות בשבוע את לוח הזמנים המקורי של הבחירות לרשימה ולראשות הרשימה בשל כשלים טכניים בהצגת ספר הבוחרים ובדיקת התפקדויות כפולות, אך ההחלטה הזו, כמעט ככל החלטה שהתקבלה עד כה במערכת הבחירות הפנימיות במפלגה, עוררה ביקורת ומחלוקות בין המתמודדים השונים.

בעוד השר דניאל הרשקוביץ ונפתלי בנט אינם מתנגדים לדחיית מועד הבחירות בשבוע, ח"כ זבולון אורלב מתנגד למהלך ומקורביו הביעו תרעומת על דחיית לוח הזמנים. "אורלב נאבק באופן עקבי ושיטתי מתחילת המפקד והפריימריז נגד השינויים. לכן גם הפעם הוא שולל לחלוטין את ההצעה לשנות את לוחות הזמנים של ימי הבחירות." אמרו במטה אורלב. "דחיית הבחירות בשבוע ימים מעוררת קשיים רבים בקרב אלפי המועמדים למועצות הסניפים ולוועידת המפלגה כמו גם לעשרות אלפי המתפקדים שקבעו תוכניות אישיות לאחר יום הבחירות". לדבריהם אורלב קיבל פניות רבות של מועמדים ומתפקדים שימנע מהם להשתתף בפריימריז, אם הם ידחו בשבוע ימים, בגלל נסיעות לחו"ל, השתלמויות, פרוצדורות רפואיות, חופשות והתחייבויות אישיות אחרות בעבודה ובמשפחה. אין זה הוגן לגרום עוול למועמדים ולמתפקדים. "בשונה מהמועמדים האחרים הרואים את טובת עצמם בראש ובראשונה, אורלב רואה את טובת המפלגה וטובת המתפקדים שהם חוט השדרה של התנועה ולכן הוא שולל ומתנגד בתוקף לדחיית יום הבחירות" הוסיפו.

מנגד, במטות יתר המתמודדים טוענים כי מדובר בניסיון של אורלב "לשבור את הכללים" ולשנות את מתווה הבחירות ליושב הראש שהיה מפוצל לשני ימים, בניסיון להשפיע על המפקד ולחבר את בחירת היושב ראש לבחירת הרשימה. כמעט כל המתמודדים במפלגה יוצאים נגד המהלך של אורלב ובראשם הרשקוביץ, בנט, דורון דנינו, מוטי יוגב וח"כ אורי אורבך.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, פנה ליו"ר ועדת המפקד דני טרופר וכתב לו כי "הגיעו אלי ידיעות בדבר ניסיונות של גורמים שונים לשנות מכללי הבחירות הפנימיות בבית היהודי, כפי שנקבעו על ידי ועדת המפקד. הדעת אינה סובלת שינוי "כללי המשחק" כחודש לפני הבחירות, ואני מתנגד בכל תוקף לכל שינוי". לא ניתן יד לשינויים וננקוט את כל הפעולות הדרושות לסיכולם".

(צילום: יחצ)

במטה השר הרשוביץ ציינו בתגובה לכיפה כי "אורלב חושש, ובצדק, שבמצב הנוכחי יתקיים סיבוב שני בלעדיו ולכן הוא מנסה לנצל דחייה טכנית בשבוע לשינוי דרמטי של כללי המשחק. אנחנו נלחם בכך בכל הכוח ובכל האמצעים. תקופת התעלולים הפוליטיים נגמרה".

גם בנט מתנגד למהלך של אורלב ובכוונתו להביע את עמדתו זו בפני הועדה, טרם כינוסה. גורם במפלגה ציין בהתייחס לבקשת אורלב כי "הצמדה מלאכותית זו של הימים הינה שינוי בוטה ומהותי של כללי המשחק באמצע, ואינה מקובלת. לא ניתן לפגוע במפקד ולגרום לציבור לאבד את התקווה לשינוי בבית היהודי".

ח"כ אורי אורבך פנה אף הוא לועדת המפקד וכתב לטרופר כי "כל שינוי מהותי בשלב כל-כך מאוחר, יגרום לערעור הלגיטימציה של המהלך כולו. באופן אישי, אולי השינוי מיטיב עם סיכויי, אבל אני נאמן לדרכי מתחילת הדרך: לשקול את טובת המהלך כולו ולהעדיפו על פני אינטרסים אחרים. אין זה ראוי והוגן לשנות עכשיו ולאחד את הימים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן