אורלב: לא ניסיתי לבצע מחטף בעת שאורבך אושפז, זו עלילה

ח"כ זבולון אורלב הכחיש כי ניסה להתמנות לסגן יו"ר הכנסת בעת שח"כ אורי אורבך היה מאושפז בבית החולים: "אלו עלילות במסגרת המאבק הפוליטי". ציין כי יגיש בקרוב תביעת דיבה נגד איילת שקד

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/07/12 15:55 כ בתמוז התשעב

אורלב: לא ניסיתי לבצע מחטף בעת שאורבך אושפז, זו עלילה
עוזי זליגר, יחצ, צילום: עוזי זליגר, יחצ

ח"כ זבולון אורלב הכחיש היום (ג') את הדיווח הראשוני בכיפה לפיו ניסה לבצע מחטף ולהתמנות לסגן יו"ר הכנסת, בעת שח"כ אורי אורבך היה מאושפז בבית החולים.

באירוח בפייסבוק של תנועת "צו פיוס" טען אורלב כי "אין כל בסיס אמת בדברים. עלילות אלה הם במסגרת המאבק הפוליטי שחבריי מנהלים נגדי". אורלב אף האשים את אחד הגולשים ששאל אותו על המקרה ותהה: "האם אתה במקרה שכיר עט של אחד המועמדים?".

באשר לטענות שהשמיעה כלפיו המתמודדת איילת שקד, אשר טענה כי הוא תמך ביישום תוכנית ההתנתקות, ציין אורלב כי תביעת הדיבה שהוא מתכוון להגיש נגד שקד, נמצאת כעת "בתהליך הכנה".

בהתייחס למדיניותו ב"בית היהודי" הסביר אורלב כי הוא מגדיר את עצמו "כיהודי ישראלי. הבסיס לכל זהותי הוא יהדותי ואמונתי. היותי אזרח מדינת ישראל מביא אותי להגדרה של יהודי ישראלי". הוא ציין כי "לימוד התורה הוא לב ליבה של היהדות ומקיים את הערך הבסיסי של "ותלמוד תורה כנגד כולם". אי אפשר לתאר את העם היהודי בלי לימוד תורה. כאן בישראל יש ללימוד התורה תפקיד חשוב לשמירת העם והמדינה".

באשר לדרך קבלת ההחלטות שלו, ציין אורלב כי "בנושאים כלליים הקשורים להתנהלותה של המדינה תמיד אקבל את הכרעת הרוב הדמוקרטי בכנסת או בממשלה. בשאלות הלכתיות אתייעץ עם רבותי. אני רואה את שליחותי בכנסת כציוני דתי להבטיח שמדינת ישראל לא תחייב את אזרחיה לפעול בניגוד להלכה .דומני כי עד עכשיו הצלחנו בכך".

אורלב שב והביע את עמדתו כי "הבית היהודי" הייתה צריכה לפרוש מהממשלה בעקבות פינוי גבעת האולפנה, אולם ציין כי "ההסכם של הרב זלמן מלמד עם הממשלה הפך להיות להסכמה. במצב זה מה הטעם לפרישה? אגב, בזכות החוק היה חייב רוהמ להתחייב על בניה מסיבית בבית אל ובישובים נוספים בהקיף של 851 יחידות דיור".