שקד: אני אמנם לא דתייה, אבל אנשים כמו אורלב אפשרו את ההתנתקות

איילת שקד יוצאת להתקפה נגד הטענות שהושמעו נגד כניסתה ל"בית היהודי". לדבריה, "אני לא פחות יהודיה מכם, את הגירוש אפשרו גם אנשים עם כיפות כמו זבולון אורלב"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/06/12 13:20 כט בסיון התשעב

שקד: אני אמנם לא דתייה, אבל אנשים כמו אורלב אפשרו את ההתנתקות
יחצ, צילום: יחצ

איילת שקד, המתמודדת לפריימריז במפלגת "הבית היהודי", תוקפת היום (ג') את הטענות שהושמעו כלפיה באחרונה נגד צירופה לרשימת "הבית היהודי" לכנסת, שכן היא איננה דתייה. בין היתר מדובר בטענה אשר הועלתה נגדה כאן בכיפה. "גם אם איני דתייה אני לא יהודיה פחות מכם", אמרה.

בראיון לרדיו "גלי ישראל" אמרה היום שקד כי "זכותם לחשוב מה שהם רוצים, אך לשמחתי יש ציבור רחב מאד שחושב אחרת. האמת שזה די מעציב אותי הדעה שלהם. אני חושבת שאנחנו עם אחד, עם גורל אחד, יש לנו מכנה משותף מאד גדול, לא צריך להבליט את השוני ואת הבדלנות".

"מי שמתדרך נגדי לא מכיר אותי, ואם היה מכיר אותי היה מגלה שיש מכנה משותף רחב הרבה יותר איתי מאשר עם יאיר לפיד", אמרה שקד, "המפלגה הזאת היא דתית, ואף אחד לא רצה לשנות אותה. אני יכולה לספר שאתמול הרב אביחי רונצקי ונפתלי בנט היו ברמת הגולן ופגשו הרבה קיבוצניקים חילונים שרוצים להצטרף למפלגה, בגלל שיש לכולנו הרבה ערכים משותפים. רק הבוקר דיברתי עם תושבים מקיבוץ עין חרוד ואני מתכוונת להיפגש איתם השבוע, וגם הם יהיו חלק מהמפלגה הזאת".

לדברי שקד, "כמפלגה סגורה המפד"ל לא תעבור את אחוז החסימה. חייבים להיפתח לציבור רחב יותר. אף אחד לא ביקש ממישהו לוותר על הערכים שלו. ישבתי עם הרב רונצקי על נושאי דת ומדינה, והם מקובלים עלי לחלוטין".

"זבולון אורלב שכיפה לראשו ישב בממשלה ואפשר את ההתנתקות בעוד שליברמן, חילוני גמור פרש בזמן. אז שלא יטיפו לי על ערכים", הוסיפה שקד, שאמרה כי היא "לא רואה איך דווקא הכיפה והאמונה הדתית של הנבחרים הצילה אותנו, כי את הגרוש אפשרו גם אנשים עם כיפות. אני מסכימה לחלוטין שבליכוד יש תופעה מדאיגה: נכנס אדם לאומי כמו ציפי לבני, אהוד אולמרט או רוני מילוא ואריק שרון, ויוצא משם אדם שמאלני. והסיבה היא שהבסיס שלהם זהו זבוטינסקי, והבסיס שלנו ושלי זהו התנך, ואולי זאת הסיבה למה שקרה להם".