"הבית הזה עדיין עומד?" אביו של לוחם דובדבן שנרצח במכתב למפקד פיקוד מרכז

אביו של רונן לוברסקי, שנרצח בפעילות מבצעית לפני יותר משלושה חודשים, פנה לאלוף נדב פדן ותהה מדוע צה"ל מתמהמה עם הריסת בית רוצח בנו, "הבטחתי לעצמי שאעשה הכל על מנת להחזיר את ההרתעה שהלכה לה לאיבוד. עיניהם של כל הפקודים שלך נשואות אליך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/18 08:05 ד בתשרי התשעט

"הבית הזה עדיין עומד?" אביו של לוחם דובדבן שנרצח במכתב למפקד פיקוד מרכז
רובן לוברסקי, צילום: פייסבוק

שלושה וחצי חודשים מאז שנרצח לוחם דובדבן, רונן לוברסקי הי"ד, וכשבועיים לאחר שצה"ל אישר את הריסת בית המחבל שפגע בו, והצו עדיין לא מומש. אתמול (ד') שלח אביו מכתב חריף למפקד פיקוד מרכז בנושא 

"לפני שלושה חודשים וחצי בני היקר נפל במהלך פעילות מבצעית", כתב ולדימיר לוברסקי לאלוף נדב פדן והוסיף כי "הפעילות שלו הצילה חיי אזרחי ישראל. הצלת חיים זו המטרה למענה רצה רונן להתגייס ליחידה הזאת, ולמענה בסופו של דבר הקריב את חייו".

לדבריו, "עברו יותר משלושה חודשים והבית של רוצחו של רונן עדיין עומד לו. הבית שהוא לא רק מקום מגורים של משפחת רוצחים דגולה, אלא מקום תכנון הפיגוע וגם זירת הרצח, הבית הזה עדיין עומד?".

לוברסקי נרצח בחודש מאי האחרון בפעילות מבצעית, לאחר שמחבל חמאס, איסלאם יוסף אבו חמיד, השליך פלטת שיש מגג בית באזור רמאללה. הלוחם הצעיר נפגע אנושות בראשו ובהמשך מת מפצעיו. המחבל נתפס כעבור מספר שבועות ובימים אלה מתנהל משפטו.

שפירא מקבל דרגת אלוף משנה ממפקד פיקוד מרכז

האלוף פדן מימןצילום: דובר צה"ל

במכתבו שטח האב את טענות המשפחה, לפיהן למרות העדכונים השונים שהם מקבלים בצה"ל, בית המחבל עדיין לא נהרס, "ב־22 ביולי קיבלנו תגובה שאומרת כי נערך מיפוי של הבית וגובשה חוות דעת הנדסית בעניין הריסתו. כחודש לאחר מכן, ב־13 באוגוסט, נאמר לנו שהטיפול נמצא בשלבים מתקדמים, וב־7 בספטמבר נאמר שהתקבלה השגה ממשפחת המחבל ושהאלוף צריך לקבל עוד כמה בדיקות הנדסיות כדי לקבל החלטה סופית. שלושה חודשים וחצי אנחנו מקבלים את אותן תשובות. שלושה חודשים וחצי צה"ל לא מצליח לבצע בדיקות הנדסיות? אני שואל את עצמי האם כל זה הגיוני". 

לסיום כתב ולדימיר כי "מאז שרונן מסר את נפשו הבטחתי לעצמי שאעשה הכל על מנת להחזיר את ההרתעה שהלכה לה לאיבוד אי שם במסדרונות בתי המשפט ובחדרים של הפקידים. אני פונה אליך גם כאל מפקד דובדבן לשעבר, שעל כתפיו אחריות כבדה. עיניהם של כל הפקודים שלך נשואות אליך. ההחלטה שלך בעניין הריסת בית המחבל, שרצח את חברם לנשק, חייבת להראות להם שהמדינה מגבה ולא מפקירה אותם בחיים או במוות. ההחלטה להרוס את בית המחבל היא החלטה מוסרית ממדרגה ראשונה".

כחיזוק לטענותיה גייסה המשפחה את סא"ל (מיל') מוריס הירש, שהיה פרקליט צבאי באיו"ש ומלווה את המשפחה. לדבריהם, גם הוא סבור שהעיכוב בהריסת הבית תמוה שכן בדיקות הנדסיות לא אמורות להתבצע במשך מספר חודשים חודשים.

יש לציין כי בשבוע שעבר החליטו בצה"ל לקבל את השגת משפחת המחבל שרצח את עדיאל קולמן הי"ד בעיר העתיקה בירושלים לפני כחצי שנה, בטענה שהרוצח לא היה בקו הבריאות הנפשית. קודם להחלטה טענו הוריו של קולמן כי צה"ל משהה את ההחלטה בנושא זמן רב יותר מאשר לוחות הזמנים במרבית המקרים

יו"ר תנועת "אם תרצו" שמלווה את משפחת לוברסקי יחד עם פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, מתן פלג,  אמר כי: "את מעגל הטרור יש לנתק, ורק חבילת הרתעה אמיתית יכולה לעשות זאת. הריסת בית המחבל, השתת עונש מוות למחבלים וגירוש בני המשפחה המעורבים לעזה הם מהלכים מצילי חיים. משפחת המחבל הפכה את הטרור לענף כלכלי משתלם במיוחד. לדאבון לב, המציאות מראה כי כל טיפול רך לב במחבלים רק מעודד אנשים נוספים ללכת בעקבותם. הגיע הזמן להרוס את קן הצרעות בו צמח המחבל, ויפה שעה אחת קודם".