"מחדל הזועק לשמיים": חצי שנה לאחר הרצח - ביתו של המחבל לא נהרס

לפני קרוב לחמישה חודשים הגישה משפחת רוצחו של עדיאל קולמן השגה על צו ההריסה שהוצא נגד ביתה, אך מאז לא מומשה הסנקציה כמקובל. הוריו של הנרצח: "ימנע ממשפחות אחרות להצטרף אלינו למעגל השכול" מדובר צה"ל נמסר כי "ההחלטה צפויה להתקבל בתקופה הקרובה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/09/18 17:08 כב באלול התשעח

"מחדל הזועק לשמיים": חצי שנה לאחר הרצח - ביתו של המחבל לא נהרס
עדיאל קולמן, צילום: באדיבות המשפחה

חצי שנה לאחר שעדיאל קולמן נרצח בפיגוע דקירה בירושלים, בית המחבל עדיין לא נהרס. משפחתו השכולה הביעה זעם על כך שהנושא לא קודם, למרות שמשפחת הרוצח הגישה השגה על צו ההריסה שהוצא נגד ביתם כבר בחודש אפריל.

קולמן (32), תושב כוכב השחר שהיה נשוי ואב לארבעה, נרצח בחודש מארס האחרון על ידי עבד אל-רחמן בני פאדל משכם בזמן שעבד כמאבטח בעיר העתיקה. המחבל דקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון וזמן קצר לאחר מכן נאלצו הרופאים בבית החולים שערי צדק לקבוע את מותו.

כשבועיים לאחר מכן הוציא צה"ל צו הריסה לבית המשפחה בעקרבה, אך בני המשפחה הגישו השגה על הצו ומאז לא התקבלה כל החלטה בנושא.

הרס בית המחבל הלילה

במשפחת קולמן רוצים לראות תמונות דומות. תמונת ארכיון מהריסת בית המחבלצילום: דובר צה"ל

יש לציין כי בדרך כלל צה"ל משיב להשגות מסוג אלה בתוך כמה ימים, לרוב בשלילה, וזמן קצר לאחר מכן הורסים את בתי משפחות המחבלים. במקרים בהם מגישות המשפחות עתירה לבג"ץ הדבר מתעכב עוד יותר, לרוב לתקופה של עד מספר שבועות נוספים, כך שהמקרה הנוכחי של עיכוב הריסת בית משפחת רוצחו של קולמן נחשב יחסית חריג.

באתר 'המוקד להגנת הפרט', ארגון שמאל שמסייע משפטית למשפחות מחבלים שנגד בתיהם הוצאו צווי הריסה, נכתב כי מצבם של משפחת בני פאדל נכלל תחת קטגורית, "השגות תלויות ועומדות כנגד צו הריסה" כבר קרוב לחמישה חודשים, מאז ה-8 לחודש אפריל, כשלושה שבועות מאז הרצח.

הוריו של עדיאל בחתונת אחותו

הוריו של עדיאל בחתונת אחותוצילום: באדיבות המשפחה

מצער מאוד שעבר קרוב לחצי שנה מאז הפיגוע הנורא בו נהרג בנינו עדיאל ועדיין לא נהרס בית המחבל שרצח אותו", אמרו בני משפחת קולמן ל'כיפה' והוסיפו כי "מדובר במחדל הזועק לשמיים". עוד אמרו כי הם "קוראים למערכת הביטחון לממש עוד היום את צו ההריסה שהוצא לבית המחבל. אמנם את בנינו זה לא יחזיר, אך אולי זה ימנע ממשפחות אחרות להצטרף אלינו למעגל השכול".

מנכ"ל 'בצלמו', שי גליק, שמלווה את המשפחה מסר: "מצער מאוד ששוב מערכת הביטחון מסרבת לבצע פעולות חיוניות למען הרתעת מפגעים בודדים על ידי הרס בתי מחבלים.  נפעל להעביר חוק המחייב מידית הרס בתי מחבלים עד חודש ימים מיום ביצוע הפיגוע. וכן נפעל להקמת וועדה ביטחונית שתקבע מהו הנוהל שמבטיח הרתעת מחבלים כולל בדיקת האפשרות לגירושם החמרת תנאי. ענישה ועונש מוות במקרה הצורך כי גם לאזרחי ישראל מגיעות זכויות אדם".

מדובר צה"ל נמסר כי "ההחלטה בהשגה שהוגשה בעניין צפויה להתקבל בתקופה הקרובה"