דרישה מהממשלה: לבטל את מנדט הכוח הבינלאומי

בעקבות האירועים האחרונים בחברון, תובעת שדולת ארץ ישראל של הכנסת לגרש מישראל את משקיפי הכוח הבינלאומי TIPH ולהביא לסיום המנדט של הכוח בחברון

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/18 08:32 ג בכסלו התשעט

דרישה מהממשלה: לבטל את מנדט הכוח הבינלאומי
חברון. ארכיון, צילום: חוננו

חברי שדולת א״י בכנסת הוציאו בסוף בשבוע האחרון מכתב לכל שרי הממשלה בדרישה להפסיק את פעילות משקיפי TIPH בחברון ולהביא לסיום המנדט הזמני שלהם באופן סופי. 

על המכתב, שנכתב במוצאי שבת חיי שרה, שבת חברון, חתמו ראשי שדולת א״י ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ לצד חברי הכנסת אמיר אוחנה, ינון אזולאי, נאוה בוקר, יואב בן צור, יהודה גליק, שרן השכל, מיקי זוהר, יעקב מרגי, שולי מועלם-רפאלי, מיכאל מלכיאלי, דן סיאדה, ניסן סלומיאנסקי, ונורית קורן.
 
חברי השדולה מציינים כי ממשלת ישראל היא שהכניסה את משקיפי TIPH לחברון, ועל כן על הממשלה לקבל את ההחלטה להוציא אותם: ״בינואר 1997 החליטה ממשלת ישראל לחתום על הסכם חברון, ובכלל זה להכניס לחברון כח משקיפים בינלאומי המכונה TIPH. בד-בבד קיבלה הממשלה החלטה "לשמור על כל התנאים הנדרשים לקיומו, ביסוסו, ובטחונו של הישוב היהודי בחברון". המכתב נשלח באופן אישי לכל אחד משרי הממשלה.

דרישה לגרשם מישראל. משקיפי TIPH. למצולמים אין קשר לכתבה

דרישה לגרשם מישראל. משקיפי TIPH. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90. נתי שוחט

עוד נאמר במכתב: ״מאז חלפו כמעט 22 שנה, במהלכם התגלה כח המשקיפים כחד-צדדי במלוא מובן המילה, הגורם נזק לחיילי צה"ל, לתושבים היהודים, ולמדינת ישראל.
בזמן שהישוב היהודי בחברון חווה אלפי פיגועי טרור - המשקיפים הבינלאומיים הקפידו לשמור, לפקח ולדווח רק על מצוקות הפלסטינים בעיר.
המשקיפים מחזקים ומתחבקים עם ראש העיר הערבי של חברון, רוצח מורשע שדם 6 הרוגים על ידיו."

לדברי השדולה נחשף לאחרונה כי ״בניגוד למנדט שלהם הם מקיימים סיורי-הסברה אנטי-ישראליים בעיר, לנציגים דיפלומטיים שונים, ופעילות משותפת עם ארגוני BDS ופעילים אנרכיסטים מהארץ ומחו"ל. הם מציקים באופן קבוע לתושבים והיהודים בעיר, ולילדיהם, ולאחרונה תועדו במצלמות 2 אירועי אלימות חמורים מצדם (הכאת ילד בן 10, וניקוב צמיגי מכונית).״
 
בשל כך דורשים חברי השדולה מראש הממשלה והשרים לשים סוף לפעילות כח המשקיפים טי"פ: ״בתום 22 שנה - הגיעה העת לפעול ברוח החלטת הממשלה הקובעת כי יש לשמור על כל התנאים הנדרשים לקיומו ובטחונו של הישוב היהודי בחברון, ולהביא לסיומו של מנדט כח המשקיפים, אשר מראש נועד להיות מנדט זמני. בידכם הדבר, ואנו מצפים ומבקשים שכך תפעלו״

הבוקר (א') נחשף העיתון 'ישראל היום' כי על אף כוח המשקיפים הבינ"ל המוצב בחברון אמור להיות ניטרלי. אך כעת קצין בכוח מודה בשבועה: "TIPH לא עומד בקוד האתי של עצמו, לא מכבד את החוק ומעדיף לגונן על חבריו מפני האשמות". בין המקרים: הברחה לאיטליה של חבר הכוח שניקב צמיגים של אזרח ישראלי. עדות מבפנים של מי שהיה עד לאחרונה בכיר בכוח, חושפת  לכאורה שורת פרשות הונאה, טיווח ושקרים במשטרה ובבית המשפט, וכן הברחה של משקיפים במטרה שלא ייענשו. על פי העדות, מפקדי "טיפ" ידעו או הובילו בעצמם את המעשים. 
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן