נתניהו ייפגש עם ח"כ יוגב לדון על סוגיות חברון

יוגב צפוי לדרוש תשובות בנוגע לחידוש המנדט של TIPH, קירוי והנגשת מערת המכפלה וסוגיות נוספות. מבירורים שערכה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת עם גורמים צבאיים, עולה כי מנדט ארגון המשקיפים יחודש בפעם הבאה בינואר הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/18 09:04 ל בחשון התשעט

נתניהו ייפגש עם ח"כ יוגב לדון על סוגיות חברון
דרישה לגרשם מישראל. משקיפי TIPH. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

סוגיית TIPH עולה לשולחן ראש הממשלה. ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) צפוי להיפגש בקרוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וצפוי לדון איתו על שורת נושאים, בהם שלל סוגיות חברון - אי חידוש מנדט TIPH, קירוי והנגשת מערת המכפלה וחיזוק ההתיישבות היהודית בעיר האבות.

מבירור שערך ח"כ יוגב עם נציגי היישוב היהודי בחברון, עולה כי מועד חידוש מנדט ארגון הפקחים הרב-לאומי הוא בחודש ינואר הקרוב. הפנייה לאנשי היישוב היהודי הגיעה בעקבות דיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון הנוגע לארגון המפקחים הרב-לאומי TIPH, ממנו נעדרו נציגי משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה. נציגי משרד הביטחון שנכחו באולם ועדת החוץ והביטחון לא ידעו לענות על שאלות האחריות ומועד חידוש המנדט של טי"ף. 

בדיון, שכאמור התקיים בשבוע שעבר, סיפר מפקד מרחב חברון, ניצב חן מוריס לוועדה כי "אני מכיר אצלי בגזרה, בשנתיים האחרונות, אירועים חריגים בהם מעורבים אנשי הארגון. הראשון ב-16 ביולי 2017. משקיף שמנקב צמיגי רכב. הוא לא נחקר, אלא נשלח חזרה לארצו. אירוע נוסף, טרי מהקיץ האחרון, תקיפה של משקיף הארגון נגד נער מהיישוב. לבש מדים, נרשם לסיור של ארגון שוברים שתיקה ותועד מכה. הוא לא נחקר וחזר לארצו במוצאי שבת. ב-18 ביולי 2018. אלו האירועים החריגים שאנחנו מכירים שתועדו. יש אירועים נוספים. יש חיכוך כמעט יום יומי בין TIPH וההתיישבות. בצורה כזאת או אחרת". 

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר: " לא ייתכן כי מדינת ישראל תיאבק בארגונים כמו "בצלם" ו"שוברים שתיקה" ביד אחת – ובאחרת תחדש מדי שנה את המנדט של TIPH. כמו "בצלם" ו"שוברים שתיקה", כוח TIPH פועל על מנת למצוא את אשמת היהודים במציאות הקשה בחברון, ולהפיץ אותה ברחבי העולם. מדינת ישראל אפילו לא צריכה לפעול, רק שב ואל תעשה - לא לחדש את המנדט".