ריבונות או אוסלו ג' - מה אתם מעדיפים?

אי החלת הריבונות היום ועיכוב יישום מהלך זה עד לאחר הבחירות יכול לייצר מציאות של סיכון אדיר. האם אנחנו מוכנים לקחת את הסיכוי הזה?

חדשות כיפה יהודה ולד 09/02/20 13:30 יד בשבט התשפ

ריבונות או אוסלו ג' - מה אתם מעדיפים?
יהודה ולד, צילום: הלל מאיר

הצהרתו של נשיא ארצות הברית זה מכבר היא סיכוי גדול או סיכון ענק.
הסיכוי של החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון מהווה נקודת מפנה במהלך ההתיישבות היהודית בארץ ישראל, אנשי האמונה והמעש של גוש אמונים , ההתיישבות ותנועות ההתנחלות השונות שהעלו קרוואנים ואהלים לגבעות טרשים חשופות, לעיתים כנגד רוחות שלטון זועמות - ניצחו.
החלת הריבונות מכניסה לאותם קרוואנים את עם ישראל כולו. המאבק של אז הופך להיות נקודת המוצא של עכשיו ומפעל ההתיישבות מקבל חותמת בינלאומית וממלכתית.

חשוב להדגיש, היכולת של ממשלת ישראל לקחת רק את החלק הטוב מתוכנית המאה ללא שום אמירה או התחייבות ביחס לחלק הרע, להחיל ריבונות כאן ועכשיו ולהתנגד לכל מרעיון של מדינה פלסטינית  - זוהי הזדמנות גדולה שאסור לנו לפספס. מהלך ריבונות זה הוא שלב נוסף במהלך הגדול של התיישבות בכל מרחבי ארצנו קמעא קמעא בדרך להגשמת חזון ארץ ישראל השלימה.

מנגד, אי החלת הריבונות היום ועיכוב יישום מהלך זה עד לאחר הבחירות יכול לייצר מציאות של סיכון אדיר.
 תוכנית טראמפ במידה ותובא לשולחן הממשלה כמקשה אחת עם הסכנות הגדולות המצויות בה- היא תוכנית אוסלו ג' דה פקטו. אם החלק של המדינה הפלסטינית  שבירתה ירושלים יאומץ - זה אסון למדינת ישראל. הן בהיבט המוסרי והערכי של זכותנו ההיסטורית על ארץ ישראל כולה והן בהקמת מדינת טרור בלב ליבה של מדינת ישראל כך שירושלים וכפר סבא יהפכו להיות עוטף יו"ש.

הגמגום של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהבאת הריבונות לממשלה לפני הבחירות יוצר חשש משמעותי שהקמת ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן אחר הבחירות תכשיר את הקרקע להנחת תוכנית טראמפ כולה על השולחן וקריעת ארץ ישראל לשתי מדינות.
זוהי לא מליצה, במערכת הבחירות הקרובה גורל ארץ ישראל נמצא על המאזניים. האם תקום פה ממשלה שתוביל להקמת מדינת טרור פלסטינית שבירתה ירושלים או ממשלת ימין לאומית שתוביל מהלך של ריבונות ישראלית ותלחם בהקמת מדינה פלסטינית.

סיכוי או סיכון. בידינו הדבר.

 

הכותב הוא מנכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי