"אוניברסיטת בר-אילן נקראת על שמו של ר' מאיר בר אילן, חבל שכך היה לה"

ד"ר מאיר סיידלר בטור לכיפה, ומגיב לד"ר רונית עיר שי מהמחלקה למגדר בבר-אילן. "בדבריה אלה חשפה עיר שי את הבשורה המסתתרת מאחורי קיום הכנס באוניברסיטת בר אילן. הכנס בבר אילן משקף את העמדה שתופעת הקוויריות כשרה לבוא בקהל"

חדשות כיפה מאיר סיידלר 25/12/19 10:54 כז בכסלו התשפ

"אוניברסיטת בר-אילן נקראת על שמו של ר' מאיר בר אילן, חבל שכך היה לה"
אוניברסיטת בר אילן, צילום: ויקיפדיה, אוניברסיטת בר-אילן cc-by-sa

בעקבות הסערה שקמה בציבור הדתי-לאומי בשל קיום כנס שעוסק ב"אוטופיות קוויריות בישראל" המתקיים באוניברסיטת בר-אילן היום, פרסמה הנהלת האוניברסיטה תגובה בה היא מציינת שמדובר בכנס אקדמי גרידא ושאין מקום להגביל את החופש האקדמי. ד"ר רונית עיר שי מהמחלקה למגדר בבר-אילן המארחת את הכנס, נחלצה לעזרת האוניברסיטה ופרסמה מאמר בכיפה בו היא טוענת שיש מקום לתופעת הקוויריות בעולם היהדות. לדבריה התמונה ההלכתית רחוקה מהיות ברורה ויתכן שאף ניתן להכיל את תופעת הקוויריות במסגרת ההלכה (לפי התפיסה הקווירית אין זכר ונקבה, הכל "הבנייה חברתית"). בדבריה אלה חשפה עיר שי את הבשורה המסתתרת מאחורי קיום הכנס באוניברסיטת בר אילן. הכנס בבר אילן משקף את העמדה שתופעת הקוויריות כשרה לבוא בקהל. לא כנס אקדמי גרידא כטענת האוניברסיטה – אלא כנס הנושא עמו בשורה לעולם היהדות. מבט חטוף על רשימת המרצים והנושאים מספיק כדי להיוודע שנשמת אפה של האקדמיה, מגוון דעות, אינו הצד החזק שבכנס זה ...

בניסיונה לשדך את תופעת הקוויריות לרוח ישראל סבא מסתמכת עיר-שי בין היתר על ספרו "המרתק" לדבריה של הדיין הירושלמי הרב עידן בן אפרים בשם "דור תהפוכות" בו נידונה התופעה ותופעות דומות מבחינה הלכתית. עיר-שי מצאה בספר הנ"ל "הבנה עמוקה לנפשו של אדם". פניתי לדיין בן אפרים כדי לשמוע את תגובתו למאמרה של עיר-שי ולהסתמכותה על ספרו כעל תנא דמסייע ומסתבר שהוא אינו שש להחזיר לה את המחמאה, בלשון המעטה, ואלה דבריו: "הומצא לפני מאמר מד"ר רונית עיר-שי שמציגה כאילו יש פנים בתלמוד ובהלכה למעשים שכאלה, וכל יודע ספר יחרד מהשטחיות וסילוף האמת שבו ... ומכיוון שהרשונו חז"ל ... לעונת כסיל כאיוולתו בדברי תורה, מה גם שספרי השתרבב בתוך הדברים, אבוא בקרצה כפי סדר הדברים". עד כאן היוון חוזר של מחבר "דור תהפוכות" עליו מסתמכת ד"ר עיר-שי. להלן הקישור למכתב השלם.

אבקש להוסיף הערה.
ד"ר עיר שי טוענת בצדק ש"תשובות הלכתיות במהלך הדורות מלמדות אותנו שגברים ונשים יכלו ללבוש בגדים אלה של אלה אם זה הגן עליהם מהקור, שנשים יכלו להתלבש כגברים כדי להימנע מפגיעות מיניות, ובאופן כללי ההבנה השלטת הייתה הבנה פונקציונלית לפיה חציית גבולות המגדר תיאסר רק אם היא מביאה לידי תועבה בתחום האיסורים המיניים אבל כשלעצמה היא אינה תועבה". עד כאן דבריה. 
תקנו אותי אם אני טועה אבל מדבריה של ד"ר עיר שי עולה שקוקסינלים וטרנסג'דרים המתלבשים בלבוש המין השני, עושים זאת משום שקר להם, או משום שהם רוצים להגן על עצמם מפגיעה מינית ולא חלילה כדי להגיע "לידי תועבה בתחום האיסורים המיניים", שאם לא כן מה הראיה שמביאה ד"ר עיר-שי מציטוט התשובות ההלכתיות?
אוניברסיטת בר-אילן נקראת על שמו של ר' מאיר בר אילן בנו של הגאון הנצי"ב מוולוזי'ן. חבל שכך היה לה.... 

ד"ר מאיר סיידלר מלמד פילוסופיה יהודית באוניברסיטאות אריאל ובר-אילן וחבר באירגון "בוחרים במשפחה"