בחירות 2019 סיקור מיוחד בכיפה

מפלגת נעם- האם אפשר היה לעשות את זה אחרת?

'ממפלגת נעם ציפינו להתנהג בנעם', 'לא חשבנו שאנשי תורה ירדו לרמה כזו', וכן על זה הדרך. - האם באמת היתה דרך אחרת להעביר את המסרים?

צבי גרוס
כד באלול התשעט
,
24 בספטמבר, 2019 10:54
מפלגת נעם

מפלגת נעםצילום: מפלגת נעם

תרועת הפסטיבלים נעלמה, סערת הבחירות שככה, וזה הזמן לחדש את המבט קדימה ולנסות לחשוב על היעדים והאתגרים המשחרים לפתחנו.

נפתח בסיפור: שני חברים יצאו לשחות בים. לפתע התחוללה מערבולת, והאחד רואה את חברו נאבק בגלים המאיימים לבולעו. מתוך חשש לחיי חברו הוא מיד צועק צעקות 'הצילו' ומניף ידיו כדי לסמן למציל שחברו בסכנה.

המציל רואה את הסימנים, שומע את הקריאות הנואשות, ויוצא במהירות על החסקה להציל את הטובע. סוף טוב הכול טוב: הוא מגיע בזמן אל הטובע, מביא אותו אל החוף, והכול בא על מקומו בשלום. גיבורינו יושבים לנוח על החוף להתאושש מהמאמץ הגופני והנפשי, והמציל פונה אליהם בשאלה: "טוב שקראתם לי, אני מבין שנתקלתם בבעיה, ואני מסכים שהמצב לא היה טוב, אבל למה לצעוק, למה לא באת לסוכת המציל לקרוא לי בנחת, מדוע עשית תנועות חדות ונמרצות בידיך? הרי אני רואה שאתה אדם מתורבת ורגוע".

ידידנו מתפלא על השאלה ועונה, הפעם בנחת ובשקט: ישנם מצבים שמחייבים תגובה מהירה ומידית. הבנתי שאם אחזור לחוף לקרוא לך אאבד זמן יקר. היה לי ברור שצריך להפנות את תשומת ליבך בהקדם האפשרי ולשם כך השתמשתי באמצעים שבדרך כלל איני משתמש בהם. ואכן הוכח שהשיטה הזו נשאה פרי: אתה קלטת את חריפות הקריאה והבנת שיש לפעול מידית, ותודות לכך הצלחנו להציל את חברי היקר".

במהלך מערכת הבחירות, התברר לכולם שהבחירות האלה נסובות סביב דת ומדינה לא פחות ואף יותר מאשר סביב ימין ושמאל. גם מי שלא חשב כך בתחילה נוכח בזה במהלך הזמן. יריית הפתיחה לבחירות שהייתה בעניין חוק הגיוס נראתה כגחמה של ליברמן, אבל בהמשך מרצ, לפיד, ואפילו בני גנץ בקמפיין לממשלה חילונית הבינו שזהו הנושא העיקרי. לבסוף גם עוצמה יהודית, ימינה, אגודה וש"ס הדגישו בפרסומיהן את המאבק על היהדות, השבת, הכותל ועוד.

היו אנשים שנזכרו שהראשונים להתריע על דחיפת המדינה למקום הנוגד את התורה היו אנשי מפלגת נעם. אבל עדיין היו התנגדות וביקורת לדרך הפעולה: למה לתקוף, למה להדגיש את הרע שבאחר? גם תומכים רבים של נעם אמרו שהם מבינים את הצורך והחשיבות של העיסוק ביהדותה של המדינה, אבל הדרך אינה מקובלת עליהם. 'ממפלגת נעם ציפינו להתנהג בנעם', 'לא חשבנו שאנשי תורה ירדו לרמה כזו', וכן על זה הדרך.

היו שטענו טענה נוספת: מדוע אתם מתחבאים מאחורי הסברים רדודים? אל תדברו בשם הנורמליות והבריאות, דברו בשם התורה.

הסיפור שבו פתחנו עונה על הטענות הללו. כשמישהו טובע, אנו מנסים להצילו ולהפנות בכל דרך אפשרית את תשומת הלב של מי שיכול לסייע, ואפילו אם לשם כך צריך לצעוק או להשתמש באמצעים מיוחדים. ברור לנו שהיה ראוי להצילו בדרך נעימה יותר. אם היה אפשר לתפוס את הטובע ולהעלותו על סירת הצלה, כך היה ראוי לעשות, אך אם רק הרגל שלו מציצה מעל המים, נמשוך ברגל ונמשה אותו החוצה על אף חוסר הנעימות שנגרמת גם לטובע וגם למציל.

בשולי הדברים ארמוז לנקודה נוספת. מיודענו הוסיף ואמר: "בתחילה, כשחברי התחיל לטבוע, חשבתי לעצמי: מי אני שאתערב, הרי יש פה מציל שזה תפקידו, יש פה סביבי אנשים נוספים שיכולים לפעול, מה לי ולצרה זו? רק כשהבטתי ואין עוזר וסומך, כשהבנתי שרק מהנקודה שבה אני עומד אפשר לראות את הטובע נאלצתי לעשות זאת בעצמי, מתוך ידיעה שאם הקב"ה העמיד אותי במקום הזה – הרי הדבר מוטל עליי".

ומכאן יוצאת קריאה לכל העונים והטוענים. הרי ברור גם לכם שבנפשנו הדבר, אם כך פעלו ע"פ דרככם ושיטתכם. אדרבה, אם אתם חושבים שצריך לפעול אחרת – עשו זאת: בדרכי נעם, בהסברה נעימה, בהעלאת דגל התורה על נס בגאון. כל אחד יפעל ע"פ דרכו, סגנונו וכישרונותיו. ובעז"ה מתוך ש"אלו ואלו דברי אלוקים חיים", ומתוך "והאמת והשלום אהבו", נזכה ש"מיניה ומיניה יתקלס עילאה".

יש לכם מה להגיד? שלחו מאמר דעה למערכת
24.09.2019

1. אם החבר היה מטביע חמישה טובעים בדרך זה היה יותר בעייתי (צאנה וראנה)

לשקר, ללכלך על מי שחושב 2 ס"מ ממך, לבזות את כל העולם (שזו הדרך הכי טובה, כידוע לבזוץ את עצמך) רק כגי שיקשיבו דווקה לרב שלך זה מטומטם. ובפעם הסאה שאתה מספר לעצמך ש"זה דברים שבסיס" תשאל את עצמך איזו צורה יש לזה שהשכנים של הרב רפי פרץ שאפילו אנשי שומריה לא היו מספיק "נאמנים" כדי לדור עימו בכפיפה אחת הפנו לו עורף? האם אי פעם היה סאנשי הר המור דרך ארץ? האם ההתנהלות שמזכירה יוץר מידי כתות מוטרפות בהם אתה לא מפסיק להמדד בנאמנות שלך, לא לתורה חלילה אלא לפסיק מסויים.
אתם חבורה הזויה. טוב שהציבור יודע ורואה את זה. (עד עכשיו אץ זריקת הרפש שלכם עשיתם בבית, בתוך הקהילה, עכשיו כולם יודעים מי אתם...)

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

2. השחצנות שאתם היחידים שיכולים (זאת בדיוק הבעיה)

להציל את כולם. שיודעים מה הדרך הנכונה להציל את כולם.
בסך הכל אוסף של אנשים חסרי חינוך ותרבות.
אומנם זה לא כתוב באבות אבל אדם ניכר גם בקמפיינים שלו.
אצה רק מוכיח שללמד על הכלל כולו יצא.

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

3. יפה!! אין עליך!! הבהרת את הדברים טוב... (יצחק)

רק נעם!!!!!

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

4. נעם צודקים. (דן כהן)

זה הכול. שיחנקו החילונים עם הזנאים הזונות המשפחות השבורות והילדים האבודים.

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

5. רדוד (ירושלמי צומוד)

רדוד

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

6. רדוד ומניפולטיבי ומנותק (אלי)

כרגיל אנשי נועם מפליאים במשלים מקסימים ואידאות רוחניות נשגבות
ובפועל הולכים ומסתגרים בבועה שלהם שהולכת ומצטמקת כמו שהוכח מעל לכל ספק בהרפתקה המיותרת ששמה "מפלגת נועם"

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

7. הסיפור האינפנטילי מראה בדיוק את הרמה שלכם (בני)

גננת בגן "תורני".

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

8. משל יפה אך לא קשור למציאות (החטא ועונשו)

הקמפיין של נועם דומה יותר לאדם שחברו טובע והוא בתגובה מקלל את המציל ומבזה אותו. יכול להיות שהמציל יציל את חברו כי זו העבודה שלו אבח שלא יצפה שיגידו על זה תודה

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

9. המשל היה צריך להיות (שוש)

החבר צעק מציל חמור רשע מרושע למה אתה לא רואה את הטובע אתה והים אותו הדבר

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

10. הר המור הם סנובים שלא מסוגלים לשבת עם מישהו אחר (יחיאל)

לא יעזור כל המשלים שלכם. זה האמת תמיד תמצאו למה אתם האמת הטהורה וכל השאר טמאים.

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

11. הר המור הם סנובים שלא מסוגלים לשבת עם מישהו אחר (יחיאל)

לא יעזור כל המשלים שלכם. זה האמת תמיד תמצאו למה אתם האמת הטהורה וכל השאר טמאים.

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

12. זה די דמגוגי (יקיר)

מלחמת תרבות זה לא איש טוב בים, והם לא הצילו אף אחד.

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

13. משל מצוין ומענה על כמה מהתגובות.. (אביאל)

א. לכל מי שטוען שהיו הרבה עלבונות אישיים , היו רק ציטוטים , לא היתה פרשנות כמעט , זה שכולם מתייחסים לזה כעלבון זה עצמו מוכיח עד כמה זה איום ונורא האמירות של בנט ושקד
ב. האם לא לגיטימי לפעול לפי מה שאתה חושב 'מסכן את המדינה?
ג. זה שאנשי הנעם/הר המור היו מוכנים לצעוק על הנושא הזה ולהציף אותו במחיר של זה שהרבה מהביינשים והדתיים ישנאו אותם וכו כמו שכתוב פה בתגובות ראוי להערכה עצומה....

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

14. משל מצוין ומענה על כמה מהתגובות.. (אביאל)

א. לכל מי שטוען שהיו הרבה עלבונות אישיים , היו רק ציטוטים , לא היתה פרשנות כמעט , זה שכולם מתייחסים לזה כעלבון זה עצמו מוכיח עד כמה זה איום ונורא האמירות של בנט ושקד
ב. האם לא לגיטימי לפעול לפי מה שאתה חושב 'מסכן את המדינה?
ג. זה שאנשי הנעם/הר המור היו מוכנים לצעוק על הנושא הזה ולהציף אותו במחיר של זה שהרבה מהביינשים והדתיים ישנאו אותם וכו כמו שכתוב פה בתגובות ראוי להערכה עצומה....

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

15. צודק בכל מילה (ישראלית)

יפה מאד!!!

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

16. ילדותי ורדוד (אמא)

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

17. לא הותירו ברירה אחרת.. אף אחד לא הרים את הכפפה (רק נעם)

די להיות דתיי מחמד .. מדובר על זהותנו היהודית.. הר המור, מרכז או לא משנה מה.. עמדו על זהותינו. זו כבר לא פריבילגיה.. זו חובה!!!!

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

18. כל כך רדוד (ישראל)

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

19. מנותקים (פלוני)

על מנת להציל אדם טובע יש להכיר את הים ותכונותיו ולפי היכרות זו יש לגזור את דרכי הפעולה. אנשי הר המור כל כך מנותקים מהמציאות הריאלית שהם מבינים את הנזק העצום שהם גרמו.

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

20. צודק לגמרי! (הלנה ברבי)


אין שום משמעות לאופן העברת המסרים. קל וחומר כשקהל היעד נמצא תחת שטיפת מח.
כל הרעש והצלצולים סביב ההתלהמות כביכול של נעם, נועד ליצור הסחת דעת מהפיל הגדול והורוד שבחדר: הקהילה הלהט"בית.

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

21. הציונות הדתית לא ציונות לא דת (יעקב )

קבוצה ללא חוט שדרה העיקר להתייפיף בפני כולם

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

22. ממש נכון! (.)

במעט הזמן ועם כל מה שירדו עליה, מדהים לראות עד כמה נעם השפיעה על השיח ונכנסה למודעות. אבל צריך לזכור שיש עוד הרבה עבודה.

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

23. רק נעם!!!! כל הכבוד לנעם!!! (יהודה)

דווח על תגובה לא ראויה
24.09.2019

24. למה נקרא נעם? (עני בדעת)

לפי המאמר המפלגה היתה צריכה לקבל שם אחר. אולי קרח, למשל, למה היא נקראה דוקא נעם? לדבר נעים אין קוצים...

דווח על תגובה לא ראויה
25.09.2019

25. קבוצת מתנשאים. משל רדוד שמראה את היחס לכולם כאל המטומטמים שצריך "ללמד אותם". נכון של הלהטב זה בעיה, אבל לא מההתנשאות תבוא הגאולה. (אחת)

דווח על תגובה לא ראויה
25.09.2019

26. איכס (יוסי)

איכס אחד גדול. על כותב הדיעה, ועל המפלגה המשניאה והמקטבת. איכס.

דווח על תגובה לא ראויה
25.09.2019

27. ב ה נעם תתאחד עם עוצמה אין מנוס (נמאס מחרטוט)

שניהם עם אותם עקרונות רק מדוע אין דרישה מצד נועם לא לדרוש את כל שטחי ארץ ישראל,זה פיקוח נפש אם לא יעשה כן לאורך המצב הבטחוני הקשה.לפני כן זה ציווי מהתורה,קיום מצווה זו כידומתוובפות עוד מצוות ,אלה שרצה מדה לריימם.מה עם אתרי צדיקים וגדולי האומה היהודית לדורותיהם .לא הגיוני שיופקרו על ידי נעם.ב ה בעוצמה, ויהי נועם ה אלוקינו עלינו.אני חושב שרבר יוסף ,תיקון המצב,ירחעק את הלהטבים מארצנו.

דווח על תגובה לא ראויה
25.09.2019

28. מכבי צהוב (איתי וייס)

נועם וכל הימין ברור לכולם יהיו בחירות בידוע אבל ימין רוצה מפלגה 1 או2 גם אם יש מחלוקות כבר מגעיל רוצה ימים בבחירות חבל אם נשאר בחוץ כמו היום אסור מחלוקות בימין חרדים גם כולם להצביע ביבי כולם מצביעים רק להליכוד יבחר אל דאגה מלא שונאים בקנה לצערי חייביים מאוחדים בלי להפסיד קולות

דווח על תגובה לא ראויה
25.09.2019

29. לא משל ולא נעליים (אין מציל כזה)

*אין בעולם* מציל שישאל שאלה כל כך אבסורדית.
כל הטיעון נופל.
מש"ל.

דווח על תגובה לא ראויה
25.09.2019

30. המשל לא מתאים לנמשל (בצלאל )

דווח על תגובה לא ראויה
25.09.2019

31. נועם - מחריבי המדינה היהודית (יוסף-חיים)

אינני יודע אם הכותב היה בצבא, אך גם לולא שירות צבאי ניתן להניח שהלוחם במלחמה חייב לעשות את זה בשכל. אם אדם שוכב במארב ומתקרבים אויבים - האם עליו לצעוק עליהם 'ווווואאאא' או שמא עליו להמתין, לצפות בדרכי הפעולה של האויב ולהגיב בהתאם? נראה שאנשי נועם ברוב טיפשותם לא הבינו שהם מחריבים את יסודותיה של המדינה היהודית. הם בחרו לצעוק 'ווואאא' על האויב שרק הבהיר כמה הם טיפשים ופועלים בחוסר אינטליגנציה. אין להרחיב בדבר הפשוט - שדרכם הזיקה למלחמה וגרמה לכך שדעות שפעם היו נורמליות - כמו למשל, חיזוק המשפחה היהודית ביחד עם אהבת הבריות כולם, הפכה להיות דעה קיצונית. האשמים היחידים הם נועם ואנשי הר המור. מי יתן ותסתגרו בד' אמותיכם עם חשבון נפש נוקב - איך יש להילחם נכון ולא לשפוך את התינוק עם המים.

דווח על תגובה לא ראויה
25.09.2019

32. הכל אולי נכון עד שהם פנו לדרך ההכפשה. (יהודי)

באותו רגע נתקתי את הקשר ואמרתי שלא יהיה חלקי עימהם .
השבת בה הם פרסמו גנאי על אנשים טובים ולא רק עליהם הפכה בעיני לשבת השחורה כאשר אבותינו פועלים היפך ממה שהם לימדו אותנו

דווח על תגובה לא ראויה
26.09.2019

33. כל מפלגה יכולה לטעון את הטיעון הזה (נועם)

בתור דתי אני חושב שצריך להתמקד בהתחלה בפתרון בעיית מערכת המשפט, לאחר מכן סיפוח לריבונות ופתרון כל הבעיות המדיניות, ורק אז לדבר על הדת

דווח על תגובה לא ראויה
26.09.2019

34. הלוואי (שמוליק)

טאו ובוקתו תמיד מתנהגים ככה, לכן ההצדקה אינה תקפה

דווח על תגובה לא ראויה
26.09.2019

35. עשו נזק.הרחיקו מסורתיים ותומכי דתיים. (שרה)

מסכימה עם דעותיהם, מתנגדת לפעילותם.

דווח על תגובה לא ראויה
27.09.2019

36. יפהפה ניכרים דברי אמת!!! (יונתן)

יישר כוח לנעם!!!!

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

גנץ ונתניהו  צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

נתניהו: "מצער שגנץ הולך שבי אחרי לפיד וליברמן"

קרא עוד