המעבר של עמית סגל לערוץ 14 יקרה בתנאי אחד

מהדורת החדשות של ערוץ 14 מטפסת אט אט בטבלאות הרייטינג, כאשר מדי פעם היא אף מצליחה לככב מיד אחרי חברת החדשות. הכתב הפוליטי המוכשר שלהם עבר אינספור השפלות מצידם, ולכן נותר לתהות בקול, מתי סגל יוכל להרגיש בטוח בעצמו מספיק כדי להיפרד מערוץ 12?

חדשות כיפה ארי גלהר 07/08/23 14:39 כ באב התשפג

המעבר של עמית סגל לערוץ 14 יקרה בתנאי אחד
עמית סגל במהלך משדר ערוץ 12, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אנשי ימין רבים חובבי תקשורת מפנטזים על מעבר של עמית סגל לערוץ 14, אבל לערוץ 14 כבר יש את מוטי קסטל. קסטל יוצר בדמותו את המודל החדש של הכתב הפוליטי בטלוויזיה ובתקשורת. כל הדברים הטובים שהיו בסגל קיימים בקסטל. סקופר, דיווחים נקיים. חרדת קודש למקצוע. ברירת המוץ מן התבן. חינניות. תפיסה מהירה. חדות לשון וצניעות. רשימת הסקופים של קסטל מאז תחילת עבודתו בערוץ 14 ארוכה מפירוט. גרף ההתקדמות שלו כגרף עליית הרייטינג של הערוץ.

עיתונאי ערוץ 14 הוא מאור גדול של נקיות

קסטל עושה עיתונות כמו שלימדו פעם בתקשורת המיינסטרים. חמשת הממים, הצלבה ועוד. וזה עוד יותר מפתיע לאור העובדה שקסטל, אשר נולד בערוץ 14, לא גדל בערוץ עם חברת חדשות ואתיקה מתקדמת כאורך השקרים שלה עצמה. יושרה, בלי דיבורים מתרברבים. במציאות שבה כמעט ולא נמצא כתב חדשות ללא דחיפת אג’נדה לדיווחיו וכתבותיו, קסטל הוא מאור גדול של נקיות.

אולפן ערוץ 14 | צילום: תומר שלום

השבוע התפרסם בביקורת טלוויזיה של העיתון ישראל היום כי ערוץ 12 עושה הכל על מנת להשאיר את עמית סגל אצלו. תחת הכותרת "פארסת עמית סגל" בנה ניר וולף את התיאוריה שלו על סמך העובדה (לדבריו) שערוץ 12 השאירו את התכנית "פגוש את העיתונות" המוקלטת, 6 דקות לאחר היוודע דבר הפיגוע בתל אביב. וולף הוסיף כי, "התלות הזאת שקשת מייצרת בסגל, דופקת אותה שבוע אחרי שבוע" ומגיע לשורה התחתונה שלו והיא, "כבר לא נותר ספק כי פארסת שידורי חדשות ואקטואליה מוקלטים לאורך השבת חייבת להיכחד - ומייד".

היחס של ערוץ 12 והשמאל לעמית סגל

אין לי מושג מה התחרש בקונטרול של אולפני חדשות 12 בזמן הפיגוע והאם לעמית סגל יש בכלל עניין להשאיר את התכנית בהגשתו ובהגשת בן כספית כאשר מתרחש פיגוע. להבנתי שלי, יותר משערוץ 12 מעוניין בעמית סגל, עמית סגל מעוניין בערוץ 12. כאילו עמית סגל לא יהיה שלם עם עצמו ללא השייכות ל- 12. התפיסה שמבטא שוורץ מספרת את סיפור היחס של ערוץ 12 והשמאל לעמית סגל: תיעוב ובוז עמוק רק משום שהוא מעז להגיד חמישה אחוז מדעתו בעוד כל עמיתיו צורחים 200 אחוז מדעותיהם.

השפילו לו את הצורה באולפנים של ערוץ 12

אין השפלה שלא העבירו אותו בערוץ 12. למרות שהוא הכתב הכי חרוץ שלהם, הכי ישר מביניהם, הכי מוכשר ביניהם והכי מערכתי מביניהם. קיבל אותם עליו בעול מלכות שמיים. חלק מבשרו. עמית סגל ערוץ 12. בנשימה אחת. שיא ההשפלה שעבר היה לכאורה כאשר אילנה דיין, הכהנת הגדולה, חשפה את מקור הסקופ האדיר שהביא על בני גנץ ערב הבחירות. דיין, ראשונה ליונית לוי, ישבה באולפנה והורידה לו את זה על הראש. בקור מקפיא. בשידור חי. במילים ריקות וברשעות גדולה השפילו לו את הצורה וקרעו מעל עצמם את המסיכה. רמיסת כל ערך מינימאלי של עיתונות/מקום עבודה/קוד אתי/ תרבות ארגונית/ חברות וכו', וכל זה בהרגשת שליחות אלוהית.

המעבר של עמית סגל לערוץ 14 יקרה רק כאשר סגל ירגיש עם עצמו שאינו מסוגל להכיל את הצביעות, השקר, האנרכיה, הון שלטון, סיקור אוהד ועוד שמפיץ ערוץ 12. רק כאשר יוכל להרגיש שלם עם עצמו ללא ערוץ 12.