בחירות לרבנות הראשית

בלי בושה: המהלך ההזוי של קואליציית נתניהו-דרעי

קשה להגן על ממשלה שבמקום לתקן עוולות מתאמצת לחוקק חוקים פרסונליים - החל מ"חוק טבריה" וכלה בדחיית הבחירות לרבנות הראשית | וכמה מילים נוספות על ההפגנות באיילון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/07/23 12:50 יח בתמוז התשפג

בלי בושה: המהלך ההזוי של קואליציית נתניהו-דרעי
דרעי עם נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אפשר לשנוא את הקואליציה ואפשר לאהוב אותה, אפשר לחשוב שהרפורמה המשפטית היא הדבר הנכון ביותר, ואפשר לחשוב שהיא מסוכנת, אבל אי אפשר שלא להיגעל קצת ממה שקרה השבוע בכנסת: הקואליציה התגייסה שני לילות ברצף והשקיעה שעות ארוכות כדי לחוקק חוקים פרסונליים על סטרואידים, שנועדו כדי לשרת רק שני אנשים. 

הרבה מילים נשפכו סביב השאלה אם מצביעי הקואליציה הצביעו עבור רפורמה משפטית או רק עבור ממשלת ימין, אבל מן הסתם הם לא הצביעו עבור בועז יוסף שמקורב לדרעי ורוצה להיות ראש עיריית טבריה. אבל לדרעי ולראשי הקואליציה לא אכפת, והם תפרו עבורו חוק פרסונלי מגעיל שיכשיר אותו להיות ראש העיר. 

קשה להגן על ממשלה שבמקום לתקן עוולות מתאמצת לחוקק חוקים פרסונליים

לילה קודם, השקיעו חברי הכנסת שעות ארוכות כדי לדחות את הבחירות לרבנות הראשית, גם עבור דרעי שמתקשה להחליט מי יהיה הרב הראשי הספרדי אז ביקש לדחות את הבחירות בעשרה חודשים, ביקש וקיבל, בלי התנגדות של אף שותף בקואליציה, למעט אולי עוצמה יהודית שהביעו התנגדות לחוק בשלבי החקיקה הראשוניים שלו. 

המחאה נגד הממשלה מוגזמת ומלאה בפייק, אבל קשה להגן על ממשלה שבמקום לתקן עוולות רבות במדינה, מתאמצת לחוקק חוקים פרסונליים שטובים רק לאיש אחד, ששמו אריה דרעי. לא מעט חברי קואליציה חיפשו קיזוז על מנת לא להצביע על חוק טבריה, אף אחד לא הצביע נגד הטירוף, או לפחות ביקש מדרעי להתעסק בחיים עצמם ולא בחברו שמעוניין להיות ראש עיר. 

מחאות

המחאות נגד המחאה צילום: Yossi Aloni/Flash90

אין נהלים אחרים, יש אנשים אחרים

לא רק הקואליציה נעלמה סביב החוקים הפרסונליים, שעות לפני תחילת הדיון ביום שלישי האחרון, הופתעו חברי הליכוד לקבל הודעה מיו"ר הקואליציה על הסכמות בחוק טבריה, למרות המתקפות החריפות האופוזיציה הגיעה להסכמות על החוק הפרסונלי ואפשרה גם קיזוזים לחברי כנסת שהיו נבוכים מלהצביע בעדו, אם האופוזיציה נותנת יד לחוקים גרועים, אמת כבר אין שום מכשול. 

כחלק מהטרלול של הפלג הקיצוני של המפגינים נגד הרפורמה, איילון שוב נחסם לתנועה השבוע וכדי להוסיף על האפקט גם הוצתו בו מדורות. כאוס ואנרכיה להמונים. בעקבות התנהלות המשטרה והאפשור שלה לקייטנת קפלן לעשות ככל העולה על רוחה יש דאגה שמהיום תהיה אנרכיה במדינה וכל מי שירצה יחסום כבישים, אז אל תדאגו, החרדים/מתנחלים/אתיופים שינסו לעשות זאת שנה הבאה יפונו באלימות קשה. אין נהלים אחרים, יש אנשים אחרים.