הרב שמואל אליהו קורא לעורכי הדין: "תתאמצו לבוא ולהצביע"

הרב שמואל אליהו מבקש לבוא ולהצביע בבחירות ללשכת עורכי הדין ומסביר את חולייה של המערכת הנוכחית: "זה מה שקורה כשהוועדה לבחירת שופטים ממנה שופטים לפי זיהוי פוליטי". הרב קורא: "תתאמצו לבוא ולהצביע"

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 18/06/23 08:44 כט בסיון התשפג

הרב שמואל אליהו קורא לעורכי הדין: "תתאמצו לבוא ולהצביע"
הרב שמואל אליהו, קורא לעורכי הדין להצביע, צילום: קרן ידידות טורונטו

תארו לכם שהועדה לבחירת שופטים תבחר שופט מכפר שגרים בו ראשי ארגוני פשע. אלה שסוחטים דמי חסות מבעלי העסקים ושורפים להם את הבית או את המכונית אם הם לא משלמים להם, ולפעמים גם יורים לתוך הבתים שלהם. השופט הזה שומע מידי פעם את היריות של ארגוני הפשע בכפר שלו, הוא יודע שהאנשים האלימים הללו רוצחים אחד את השני בלי להניד עפעף. הוא יודע שהם משפילים ומכים באלימות את מי שלא נכנע להם. מה יעשה השופט כשיגיע לאולם המשפט עבריין מהמשפחה האלימה בכפרו או בכפר אחר? האם הוא יכניס אותו לכלא? האם הוא ישפוט אותו משפט צדק? 

"השופטים מצאו הסברים מוזרים ביותר"

אין כל ספק, כי השופט הזה ימצא תירוץ לשחרר את העבריינים הללו אם הוא חרד לחייו. אם הוא לא ימצא דרך יצירתית לשחרר אותו, יהיו להם דרכים משלהם להראות לו ששגה. הבן או הנכד של השופט יידרס בתאונת דרכים קטנה. המכונית שלו תשרף או שהוא ימצא את רכושו ניזק, לפני שבוע שרפו ארגוני פשע מהמגזר הערבי בית של שוטר ערבי בריחאניה. לדעתם הוא לא נהג איתם בסלחנות המתבקשת ממנו.

שני ההורים המבוגרים של השוטר האמיץ הזה מתגוררים בביתו, וכמעט נשרפו חיים באש שהציתו הפורעים הללו. איך לדעתכם יתנהגו השוטרים על ארגוני הפשע אחרי השריפה הזו? סיפורים אלו הם מעשה יום ביומו. זו הסיבה שבגללה בתי המשפט שחררו את כל הפורעים הערבים שהתפרעו לפני שנתיים בכל הישובים המעורבים.

השופטים מצאו הסברים מוזרים ביותר גם למתפרעים שהתנכלו לשוטרים, גם פורעים שנתפסו זורקים אבנים על כוחות הביטחון. היחידים שנשפטו וקיבלו שנות מאסר הם הפורעים מעכו ששרפו חיים את חתן הפרס לביטחון ישראל ד"ר אבי הר אבן. כמה שנים קיבלו הרוצחים שרצחו מתוך מניע גזעני? אחד קיבל חמש שנים ואחד קיבל שלוש שנים וחצי.

"זו הסיבה ששריפות אוטובוסים ומשאיות בידי חבורות הפרוטקשן תמשך"

האם זה עונש ראוי על רצח אדם בשריפה ממניע גזעני? האם זה העונש הראוי גם על שריפת המלון ושריפת המסעדה, גניבת כספים ורצח בכוונה תחילה? תשוו את העונש הזה לעונש של עמירם בן אוליאל שנשפט על אותה עבירה בדיוק וקיבל מאסר עולם בבידוד מוחלט בלי יכולת לראות איש. תזכרו כי האשמה של עמירם מתבססת על הודאה שנגבתה ממנו בעינויים. 

זאת השפיטה של מערכת המשפט ששופטת עם אג'נדה. זה מה שקורה כשהוועדה לבחירת שופטים ממנה שופטים לפי זיהוי פוליטי. זה מה שקורה כשבוועדה למינוי שופטים ממנים רק את האנשים מהמשפחה. זו הסיבה ששריפות אוטובוסים ומשאיות בידי חבורות הפרוטקשן תמשך ותתגבר, זו הסיבה שבגללה המשטרה תמשיך להשאר חסרת אונים וידיה כבולות, ולא תוכל לעצור את הפרוטקשן.

"תתאמצו לבוא ולהצביע"

זה מה שקורה כאשר השופטים משחררים את פושעי הפרוטקשן שנתפסו על ידי המשטרה בעמל רב. 
אני כותב את הדברים הכואבים הללו לעורכי הדין שצריכים לבחור נציג ללשכת עורכי הדין. ללשכת עורכי הדין יש השפעה על הועדה למינוי שופטים. תתאמצו לבוא ולהצביע. זה חשוב מאוד. גם בזכות מאמץ זה ישוב הציבור לתת אמון במערכת המשפט.