הרב שמואל אליהו: "המוחים והממרידים זו אותה חבורה"

הרב שמואל אליהו הסביר מדוע אינו מתרגש מהתבטאויות של מתנגדי הרפורמה המשפטית שקוראים למרי אזרחי, מה מעיד לדעתו על כישלון השמאל, וכיצד ממשלת הימין עושה בעיניו עבודה טובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/23 21:19 כב בסיון התשפג

הרב שמואל אליהו: "המוחים והממרידים זו אותה חבורה"
הרב שמואל אליהו, צילום: אלישע גרוסברג

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, מרבה להתבטא גם בסוגיות פוליטיות וחברתיות, ולא פעם הביע תמיכה גלויה בממשלת הימין המכהנת וברפורמה המשפטית - שבימים אלו נמצאת על שולחן הדיונים בבית הנשיא, ושנגדה מפגין השמאל מזה חודשים. 

"כששומעים את ראשי השמאל מתלהמים במילים חריפות יותר ויותר, אפשר להיבהל מעומק התהום אליה הם הגיעו, ואפשר להבין שהם במצוקה גדולה", כתב היום (א') הרב, בהתייחסו לדברי ראש ממשלה לשעבר אהוד ברק, שקרא למוחים לצאת במרי אזרחי. 

"המוחים והממרידים זו אותה חבורה שלא מוכנה לקבל את תוצאות הבחירות. במקום להבין שהציבור בישראל הוא ציבור מאמין, ולא רוצה את סכנות השמאל", המשיך וכתב הרב, ואמר כי "הם לא מבינים כי כל דיבור על מלחמת אזרחים ומרי אזרחי מרחיק מהם יותר ויותר את הרוב השפוי בציבור". 

הפגנות השמאל נגד הרפורמה

הפגנות השמאל נגד הרפורמה צילום: Photo by FLASH90

מספר האנשים בהפגנות שלהם הולך ויורד בעקביות

עוד כתב הרב אליהו, "למה הם במצוקה? מספר האנשים בהפגנות שלהם הולך ויורד בעקביות. הציבור כבר התרגל להפגנות הללו. אף אחד מחברי הכנסת לא חושב לעזוב את הקואליציה, והממשלה לא מתפרקת". לדבריו: "הכלכלה צומחת, דירוג האשראי של ישראל עולה, ההייטק מתחזק ולא בורח, קריאות הסרבנות לא תופסות ואנשי המילואים מתגייסים במספרים הולכים וגדלים, הממשלה ממשיכה לפעול, והתקוות שלהם לקריסת הממשלה לא מתגשמות".

"מה שאמור היה להיות המשפט של 'הנאשם' בנימין נתניהו התהפך", התייחס למשפט נתניהו. "בכל יום של דיונים בבית המשפט מתגלה כי עבודת החוקרים והפרקליטות הייתה רשלנית ופושעת", טען, והאשים: "מסתבר שהפרקליטים והחוקרים ניסו לתפור תיקים, לעשות הפיכה כנגד הדמוקרטיה ורצון הציבור". לסיום כתב הרב: "בסופו של דבר, מסתבר שעם ישראל הוא עם חכם ונבון שלא נוהה אחרי האנשים חסרי האחריות הללו. והתופעה הזו ממלאת אותנו בשמחה ובביטחון לעתיד טוב יותר למדינת ישראל".