טור ההישג של יאיר לפיד והמבוכה שמייצרים בליכוד

ראש האופוזיציה לפיד רשם השבוע הישג מזהיר כשהצליח להביא אליו את גנץ, מי שנחשב לתקוות הימין בכל הנוגע לפשרה | מנגד שכרון הניצחון עדיין משפיע על רבים מחברי הקואליציה שבוחרים בהצעות החוק ובאמירות פרובוקטיביות שעושות לבוחרים כאב ראש

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/03/23 12:43 יז באדר התשפג

ההישג של יאיר לפיד והמבוכה שמייצרים בליכוד
יאיר לפיד, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

גם באגפים היותר ימניים של הקואליציה הימנית ביותר בהיסטוריה של ישראל, יש נכונות לקצץ מעט ברפורמה המשפטית, כמו שאמר לי אחד מחברי הכנסת בקואליציה, "הצגנו מאה אחוז במטרה להתפשר ו-70 אחוז, אבל בצד השני אין מי שיבוא". 

עד כה, כל מתווה נתקל בזלזול האופוזיציה, המתווה היחיד ששולט באופוזיציה הוא תעצרו את החקיקה, כאילו לא ניצחתם בבחירות, ועל הדרך שהממשלה תיפול. בנקודה הזאת ראש האופוזיציה ,יאיר לפיד, רשם השבוע הישג מזהיר כשהצליח להביא אליו את בני גנץ, מי שנחשב לתקוות הימין בכל הנוגע לפשרה. 

גנץ ולפיד.

גנץ ולפיד. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בהודעה משותפת הצליח לפיד ליישר את גנץ ולהודיע שבלי עצירה מוחלטת אין ולא תהיה שום הידברות, מנהיגי המרכז טרם הפנימו שהם הפסידו בבחירות, ושבעולם מתוקן מי שקובע את התנאים הם הצד המנצח. לפיד מצליח לבלום ניסיונות פשרה ולהתבסם על האנרכיה ברחובות כשהוא מפזר הפחדות כמו, "אם הם יעבירו את הרפורמה לא יהיו יותר בחירות לעולם".

מתנות וחמץ - מה עובר על הקואליציה 

מנגד, חודשיים אחרי הקמת הממשלה, שכרון הניצחון עדיין משפיע על רבים מחברי הקואליציה, מה תרמה האמירה של קרעי, "לכו לעזאל?", מה תרם הקידום של חוק המתנות שיאפשר לנתניהו לקבל מאות אלפי שקלים, זה מה שדחוף היום? אין חוקים חשובים יותר? אין עוולות אחרות במדינה?

קרעי

קרעי צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חברי הליכוד עדיין שיכורים מהניצחון, הבוחרים שלהם בהנגאובר, הצעות החוק והאמירות הפרובוקטיביות עושות לבוחרים כאב ראש, מתנגדי הממשלה רוכבים בדיוק על הנקודות האלה ותומכי הממשלה מתקשים להסביר את חוק החמץ ואת חוק המתנות. 

בן גביר נגד בן גביר

השבוע פרסמתי הקלטה מיתוך דיון סגור של בן גביר עם בכירי המשטרה כחלק מההיערכות של כוחות הביטחון לחודש הרמדאן שיתחיל בקרוב, ומסתבר, שחלפה שנה וכלום לא השתנה, גם השנה בממשלת הימין על מלא הר הבית יהיה סגור ליהודים למשך 10 ימים, אפדר להבין את ההחלטה, אבל התגובה של בן גביר הייתה תמוהה בעיניי.

בן גביר אמר לבכירי המשטרה על סגירת הר הבית, "זה טירוף מוחלט וכניעה לטרור". איתמר, אתה השר. אתה הממשלה. אם זה כניעה לטרור זה במשמרת שלך, ואם זה לא כניעה לטרור - למה אמרת את זה.