צרחות "בושה" בכנסת: החוק שיאפשר לנתניהו לקבל מאות אלפי שקלים אושר בטרומית

מליאת הכנסת אישרה היום את חוק המתנות שנועד לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל תקומות בגובה מאות אלפי שקלים למימון משפטו, חברי האופוזיציה זעמו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/03/23 11:45 יג באדר התשפג

צרחות "בושה" בכנסת: החוק שיאפשר לנתניהו לקבל מאות אלפי שקלים אושר בטרומית
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (ב') בקריאה טרומית את החוק של חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד, על פי הצעת החוק החדשה ומעוררת המחלוקת, נבחרי ציבור יוכלו לקבל תרומות עבור צרכים משפטיים ורפואיים, כאשר מי שהחוק יעזור לו הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שמנוע מלקבל מאות אלפי שקלים שגוייסו לתמיכה במשפטו.

חברי האופוזיציה צעקו בושה במהלך הדיון על החוק, אמש פרסמנו כי גם גורמים בליכוד תוקפים את הצעת החוק ואת העיתוי שלה, ואומרים לחדשות כיפה: "בתקופה של אינפלציה וריבית שיא שחונקת את הזוגות הצעירים ומעמד הביניים זה לא נכון לקדם חקיקה שתטיב פיננסית עם אדם אמיד כמו ראש הממשלה. הכשלון ההסברתי ברפורמה המשפטית נובע בדיוק ממהלכים כאלו".

בית המשפט כזכור, פסק בעבר על נתניהו להחזיר את הכסף שנתרם לו על ידי בן דודו, המיליארדר נתן מיליקובסקי והוא נאלץ להחזיר בהוראת בית המשפט את מלוא הסכום - 270 אלף דולרים. בנוסף, בשנה שעברה גוייסו עבור נתניהו מאות אלפי שקלים למימון משפטו, כסף שהוא לא יכל לקבל.