הרפורמה המשפטית אין לנו בת קול שתצא מהשמיים ולכן נותרה רק ברירה אחת

אין לנו ברירה. נחוצה לנו פשרה. פשרה אמיתית. כואבת. כזו שכל צד כואב אותה ומתמרמר עליה. כזו שכל מחנה יכעס ויתאכזב ממנה. יסתובב בהמית ליבו ויזעק על העוול שנעשה לו

חדשות כיפה משה קינלי טור-פז 16/02/23 11:15 כה בשבט התשפג

אין לנו בת קול שתצא מהשמיים ולכן נותרה רק ברירה אחת
הפגנה מול הכנסת, צילום: איתן כרמון

קל כל כך להיות צודק. להחזיק בעמדה ברורה. לאחוז בצד אחד ולא להרפות. קל כל כך להסביר מדוע הצדק איתנו. עד כמה הצד השני מסוכן. עד היכן עלולים הדברים להגיע אם רק נרפה לרגע. אם נתפשר במשהו. קל כל כך להיות צודק. וגם משתלם. לצודק מובטחת אהדת הציבור. לפחות המחנה המזדהה עימו. וגם בצד השני מעריכים את בעלי העמדה הברורה. אלו העומדים על שלהם ואינם מתפשרים.

קל כל כך להיות צודק. ולכן אסור לנו להיות צודקים. יהודה עמיחי כתב כי "מן המקום בו אנו צודקים לא יצמחו לעולם פרחים באביב המקום שבו אנו צודקים הוא רמוס וקשה", אין לנו ברירה. נחוצה לנו פשרה. פשרה אמיתית. כואבת. כזו שכל צד כואב אותה ומתמרמר עליה. כזו שכל מחנה יכעס ויתאכזב ממנה. יסתובב בהמיית ליבו ויזעק על העוול שנעשה לו.

משה קינלי טור פז

משה קינלי טור פז צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נחוצה לנו פשרה. פשרה שאין בה צדק, אולי גם אין בה היגיון. אבל היא הדבר היחיד האפשרי

נחוצה לנו פשרה. כזו שכל צד יוצא ופחות מחצי תאוותו בידו. פשרה שאין בה צדק. אולי גם אין בה הגיון. אבל היא הדבר היחיד האפשרי. 3 שנים נחלקו בית שמאי ובית הלל מחלוקת קשה ומרה. אמנם לא הפסיקו להנשא זה לזה אבל מכל בחינה אחרת המחלוקת קרעה וחילקה אותם. לבסוף יצאה בת קול מן השמים ופסקה: "אלו ואלו דברי אלוהים חיים. והלכה כבית הלל", כך קבעה בת הקול.

לנו אין בת קול ואין לנו מי שיפסוק כמו מי ההלכה. ולכן נותרה לנו רק ברירה אחת. להחליט שאלו ואלו דברי אלוהים חיים ועתה יחלוקו. נותר לנו לחיות כאן ביחד חיים של פשרה. חיים בהם כל אדם ירגיש שהוא מוותר כאב מר ובוטה ובלתי צודק. פשרה במסגרתה כולם יישארו בלתי מסופקים.

פשרה אמיתית. פרווה. לא בשר ולא חלב. לא ימין ולא שמאל. פשרה פושרת. לא החלטית. פשרנית. פשרה שאין לה פשר אלא תוצאה אחת. עם אחד.

משה קינלי טור-פז הוא חבר כנסת במפלגת יש עתיד

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן