בחירות 2022

בחירות 2022 אם השמאל מאמין להפחדות של עצמו שיתחנן לנתניהו שיצרף אותו לממשלה

קמפיין ההפחדה ״ממשלת נתניהו בן גביר״ היה מהעצימים ביותר, ספקולציות מופרכות או שלא, ניבאו דיכוי להט"ב וזכויות נשים, אם באמת השמאל מאמין לקמפיין שיצר הוא הראשון שצריך להתקשר לנתניהו ולבקש להצטרף

מאיר כהן מאיר כהן 02/11/22 17:04 ח בחשון התשפג

אם השמאל מאמין להפחדות של עצמו שיתחנן לנתניהו שיצרף אותו לממשלה
צילום: Marc Israel Sellem/POOL/Flash90

פוליטיקאים נוהגים להשתמש בפרקטיקות הפחדה כדי לשנע מצביעים לכיוונם, בבחירות האלה זה הגיע לדרגת אמנות כאשר במהלך קמפיין הבחירות האחרון מפלגות גוש השמאל, מה שהיה קרוי עד לא מכבר – גוש רק לא ביבי, אימצו לעצמם דמון חדש  - 'איתמר בן גביר', ודרכו הפחידו את מצביעיהם מהאפשרות הנוראה מכול - ממשלת נתניהו-בן גביר.

קמפיין ההפחדה נגד בן גביר עבד יפה יפה, ולא רק שרענן את הקמפיינים בגוש השמאל שעוד היה תקוע אי שם ב-2019 עם כתבי האישום של נתניהו והסתה. סוף סוף לגוש יש מסרים מדויקים לבייס שפונים לפחדים הקמאים שלו,  קמפיין אגרסיבי שהוציא משלוותם את המצביעים הערבים שיצאו להצביע בהמוניהם מפחד 'הבן גבירים'  - כך על פי ניתוחי הפרשנים.

מכיוון שאזהרות חמורות הן דבר שכדאי להתעכב עליו, בחרתי להתמקד במקצת האזהרות של גוש השמאל  מפני ממשלת נתניהו-בן גביר, במהלך קמפיין הבחירות.

קארין אלהרר: "בן גביר וסמוטריץ׳ רוצים להחזיר נשים למטבח ומקיימים מצעד לעג לקהילת הלהט"ב"

ראש הממשלה יאיר לפיד: אם המפלגה של בן גביר וסמוטריץ' תהיה חלק מהשלטון הלהט"בים יכולים לשכוח מהזכויות שהם קיבלו"

יוראי להב הרצנו: "בן גביר והחבורה שמקיפה אותם הם הומופובים ומיזוגנים. מתנגדים לזכותה של אישה להפיל"

עוד מראש הממשלה לפיד, בראיון לאתר וואלה  אמר לפיד, "המסר של בן-גביר פשוט ואלים לא מדינה דמוקרטית, לא ערכים ליברלים, לא מתינות, לא שלטון חוק - רק לאומנות גזענית", עוד אמר "להצביע לבן גביר זה להצביע נגד צה"ל. זה איש שמסכן חיילים. אנשים לא יודעים ולא מבינים איזה סיכון הוא מגלם בתוכו למערכת הביטחון וחיילי צהל" וסיים בפינאלה "הקהילה הבינלאומית מאוד חוששת מזה (מממשלה עם בן גביר מ.כ) כי זה יגרום לכאוס".

גם חברי מפלגתו של לפיד לא חסכו בהפחדות, חבר הכנסת יוראי להב הרצנו חשש לזכויות הנשים והלהט"ב וכתב: "סמוטריץ, בן גביר והחבורה שמקיפה אותם הם הומופובים ומיזוגנים. הם קוראים לביטול שירות החובה לנשים בצה"ל, מתנגדים לזכותה של אישה להפיל. מבחינתם, "נשים חלשות מגברים" ו"תפקידה המרכזי של האישה הוא גידול משפחה". עלייתם לשלטון היא סכנה לערכים הליברליים, לכל מי שחושב או נראה אחרת מהם."

רם בן ברק: "עוד מעט הקרייניות בטלוויזיה יהיו עם כיסוי ראש"

רוצים עוד אזהרות? קבלו, חבר מפלגה נוסף של לפיד רונן כץ טען שכל אישה תהיה בסכנה בממשלת בן גביר נתניהו, רם בן ברק הפליא ואמר כי ממשלה שכזו תחייב את מגישות החדשות לשים כיסוי ראש. שר הביטחון בני גנץ הוסיף מעט פופוליזם להיסטריה וטען כי בן גביר כשר לביטחון פנים "יבעיר את המדינה מבפנים".  

"אם בגלל אגו ומשחקי אידאולוגיה בגרוש, נשים יצטרכו לחשוש יותר בקרוב? או שמא רונן כץ התבדח?"

אחרי שסקרנו את מקצת האזהרות נחזור חזרה אל  קרקע המציאות, הימין ובתוכו בן גביר ניצח בענק בבחירות, כך שאם תחזיות האימים של גוש השמאל יתממשו הרי שהקיץ הקץ על אידאולוגיית 'רק לא ביבי' וזה הזמן לסתום את האף ולנסות להציל את מה שיש, אחרת אין הסבר להיסטריה.

 לאן נעלמו הסכנות הנוראיות? האם בשם העיקרון שמבטל כל רעיון לישיבה עם נתניהו, נמליך על כלל הציבור (גם אלה משמאל) שר לביטחון פנים שיבעיר את המדינה? האם בגלל אגו ומשחקי אידאולוגיה בגרוש, נשים יצטרכו לחשוש יותר בקרוב? או שמא רונן כץ התבדח? האם בגלל שלא בכבודו של יאיר לפיד להפר הבטחה עקרונית שלא לשבת תחת נתניהו המדינה תתדרדר לכאוס בינלאומי?

האם חלק מחוקי המשחק הפוליטי הוא להילחם על זכויות רק בטוויטר ולוותר עליהם כשמפסידים בבחירות? באמת תעשו את זה? תפקירו את הנשים לחסדיהם של בן גביר וסמוטריץ'? תשלימו עם העובדה שאיילה חסון תחוייב לשים כיסוי ראש במהדורה הבאה?

"עזבו אותי מחרמות מטומטמות, תרימו טלפון ללשכת נתניהו והתחננו על נפשכם להצטרף לקואליציה שלו"

לו אני מצביע מבוהל מגוש השמאל אני בא בדרישה למנהיגי הגוש המפורר – עזבו אותי מחרמות שלא מובילים לשום מקום, תרימו טלפון ללשכת נתניהו והתחננו על נפשכם להצטרף לקואליציה שלו, נתניהו כך על פי נסיון העבר לא ממהר לפסול צירוף מפלגות שמאל לממשלתו, אולי כך תוכלו לבלום את כניסתו של בן גביר או לכל הפחות לרכך את הממשלה האיומה שכל כך הפחדתם מפניה.

סמוטריץ' חוגג עם תומכיו את ההישג של הציונות הדתית

הרי ברור גם לכם שבמידה ותוקם ממשלת ימין מלא מלא החיים שלכם באופוזיציה יהיו קשים יותר מהחיים של זו הקודמת, בעוד היא התמודדה מול ממשלה לא הומוגנית ומבולגנת – אתם תצטרכו להתמודד מול ממשלת ימין משומנת, ולא תצליחו לעשות כלום מהספסלים האחוריים.  האם לא כדאי לכם בגוש השמאל לחמול על ההישגים המינוריים שלכם ועל המצביעים המבוהלים ולהיות היד הליברלית המבוגרת על יד הגה השלטון?

נסיים בציוץ של לפיד: "אני אף פעם לא האמנתי שישראל מחולקת ל"אנחנו" ו"הם". כולנו אוהבים את המדינה, כולנו פטריוטים וציונים ורוצים לחיות פה ביחד". אם זה מה שאתה חושב אדוני ראש הממשלה  אולי תרים טלפון ותוכיח את זה? או שהכל היה סתם קמפיין השחרה שקרי.

מועמד עצמה יהודית יצחק ווסראלוף בראיון מחגיגות במלון וורט