הרב יובל שרלו קורא לבטל את הבטחות החרם של הפוליטיקאים

לקראת הבחירות לכנסת ה-25, הרב יובל שרלו טוען כי הבטחות החרם של הפוליטיקאים, שיש להן סיכוי סביר שלא ניתן לקיימן, יוצרות נזק גדול: "פוליטיקה מחייבת תמרון וגמישות והסכמים, אבל אינה מתירה להבטיח דברים סותרים בשורש ובבסיס"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/10/22 11:20 ה בחשון התשפג

הרב יובל שרלו קורא לבטל את הבטחות החרם של הפוליטיקאים
הרב יובל שרלו, צילום: ללא קרדיט

כבר אפשר להתחיל להסתכל על מערכת הבחירות (לא התוצאות), ולומר: אם היה אפשר.

לפני הבחירות לעשות ביטול כללי של כל הבטחות עם מי אני לא אשב. מכל הצדדים המשתתפים בבחירות, כיוון שהשימוש במילים אלה היה בהיקף עצום בבחירות האלה. מכל הכיוונים. למה טוב היה אם כל ההבטחות האלה היו מוסרות – לפני הבחירות?

פוליטיקה אינה מתירה להבטיח דברים סותרים בשורש ובבסיס

ראשונה – אלו הבטחות שיש סיכוי סביר שלא ניתן לקיימן. אם טובת מדינת ישראל ותוצאות הבחירות, כמו גם הטירוף של בחירות שישיות, תחייבנה לשבת ביחד, אז למה להבטיח מראש דברים שמלכתחילה האפשרות גדולה מאוד שהם יופרו? איזה נזק עצום הדבר גורם! פוליטיקה מחייבת תמרון וגמישות והסכמים, אבל אינה מתירה להבטיח דברים סותרים בשורש ובבסיס. 

בחירות

בחירות צילום: פלאש 90, הדס פרוש

השיח שלא אשב עם מפלגה מסוימת גם אם זה היה רע – הוא שיח קורע

ואם תאמר שכולם יודעים שההבטחות האלה תופרנה – זה עצמו פגע רע. מחולל תרבות שקר.  ולמעלה מכך, ההבטחות האלה מעצימות את השפה הרעה הקיימת בנו. אפשר לומר לבוחרים: אעשה כל מאמץ להקים ממשלה בלעדיו; אפשר לומר לבוחרים כי לדעתי מפלגה מסוימת היא מסוכנת למדינת ישראל; אפשר לומר שצפוי שאם מפלגה זו תהיה בשלטון היא תגרום רעות רבות. כל אלה הן שפות פוליטיות שאינן יוצרות קרע. אבל שיח שלא אשב עם מפלגה מסוימת גם אם זה היה רע – הוא שיח קורע. 

מה היה קורה אילו היו הפוליטיקאים אומרים את האמת

מה היה קורה אילו היו הפוליטיקאים אומרים את האמת: אנחנו נעדיף ממשלה אחרת, לא לשבת עם מפלגה מסוימת, לבנות קואליציה מסוג זה ולא מסוג אחר, שאלה דברי אמת, ולא הבטחות שקר?!
ואולי השפה הזו הייתה גם תחילתו של הריפוי, וזאת בלי לטשטש את המחלוקות ובלי למוסס את תפקיד הבחירות?

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות וואטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק