טור שיקלי עמד במילה שלו ונענש – אבל בליכוד יכולים לחייך

יוסי ברודני לא יהיה חבר בכנסת ה-25, והוא מצטרף לשורה של ראשי ערים מוצלחים שנכשלו בכנסת | בליכוד יש מי שדווקא מעודדים מהפסילה של עמיחי שיקלי בוועדת הבחירות | והצביעות הקלה של גוש הימין בדיון הפסילות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/09/22 11:00 ה בתשרי התשפג

שיקלי עמד במילה שלו ונענש – אבל בליכוד יכולים לחייך
שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני לא יהיה חבר בכנסת ה-25. ברודני החביב עומד בראש העיר כבר למעלה מעשור ושולט בה ביד רמה, תחתיו היא הגיעה ללא מעט הישגים. אבל, הפוליטיקה הארצית היא לא המקומית ושורה נכבדה של ראשי ערים שניסו להיכנס לכנסת, נשארו בחוץ בבושת פנים. ברודני אמנם מתאים להובלת מפלגת הבית היהודי כמו כפפה ליד אבל המצביעים הסרוגים לא נוהרים, וגם אחרי החיבור עם איילת שקד, סקר עגום במיוחד העניק להם 1.6 אחוז בלבד. 

ברודני ממשיך מסורת של ראשי עיר שלא הצליחו בזירה הארצית. רק בשנים האחרונות היינו עדים להתרסקות המפוארת של רון חולדאי ומפלגת הישראלים, הפרישה המוזרה של אלון דוידי רגע אחרי תוצאות הבחירות ומאיר יצחק הלוי שעזב את אילת לטובת קדנציה קצרה בכנסת והחליט לחזור לעיר הדרומית אחרי שהבין שלא מחכה לו מקום ראלי ברשימת המחנה הממלכתי, איתן גינזבורג שכיהן כראש עיריית רעננה נשאר בינתיים, למרות שמקומו ברשימה רחוק מלהיות ראלי, גם ניר ברקת ציפה להצלחה גדולה יותר בליכוד, אם כי כאן ההון העצמי משחק תפקיד. כמו גנרלים שרגילים לעולם אחר ומתקשים בזירה הפוליטית, גם ראשי רשויות לומדים בדרך הקשה שיש הבדל בין ארץ - עיר. 

מכה לשיקלי אבל מתנה לקמפיין

עמיחי שיקלי, לשעבר חבר הכנסת מסיעת ימינה ניסה לנהוג שלא כפוליטיקאי, ונענש. בניגוד לחברים בכנסת, שיקלי החליט לעמוד במילה שלו, המערכת הפוליטית לא יודעת איך לבלוע אנשים דוברי אמת. תראו איך הגיב ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט להחלטה של שיקלי לעמוד בהבטחת הבחירות שלא להמליך את לפיד, בנט כל כך התקשה לקבל את ההחלטה שהוא הדיח את שיקלי מסיעת ימינה במופע נקמה מביך שהיום הוא כבר לא רלוונטי, כי גם בנט עצמו פרש מימינה ולא יתמודד בכנסת הבאה.

לשיקלי שנפסל על ידי יו"ר ועדת הבחירות עוד יש תקווה להפיכת ההחלטה בבג"צ, אולי שם יתוקן העוול שמיכל שיר כן ושיקלי לא. בינתיים בליכוד קיבלו מתנה עצומה לקמפיין, הנה מערכת המשפט מתנכלת שוב לימין, כך הם יגידו. בנוסף מספר חברי כנסת מתחתית הרשימה מקווים בסתר ליבם שהדחת שיקלי תשפר את הסיכויים שלהם להיבחר לכנסת, או כי הוא יודח, או כי הקמפיין יתחזק. 

מופע הצביעות של גוש נתניהו

צביעות קלה נרשמה בגוש נתניהו. אנשי הימין האידיאולוגים שנלחמו כדי לפסול את חברי הכנסת הערבים ובראשם סיעת בל"ד, לא הגיעו להצביע אתמול בעד פסילת תומכי הטרור ומחבקי המחבלים כדי שזה לא יפגע בהם פוליטית. שוחחתי עם כמה מחברי הכנסת, אולם הם תירצו את ההחלטה בכך שמדובר בדיון מיותר כי בג"צ יהפוך את ההחלטה. האמנם? במשך שנים הגעתם לדיונים גם אם זה היה באופן סמלי, בשנה האחרונה הצגתם אופוזיציה לוחמנית גם בהצעות ודיונים חסרי סיכוי, לאן נעלמתם?