מכה לבנט: אלון דוידי מתפטר וחוזר לעיריית שדרות

לאחר האיומים על עזיבה במקרה שימינה תצטרף לגוש השמאל, אלון דוידי חוזר לעיריית שדרות ומפנה את מקומו במפלגה לחברת הכנסת לשעבר, עידית סילמן, שבבחירות בחודש שעבר הגיעה למקום השמיני ברשימה. "החלטתי להישאר בתפקידי כראש העיר שדרות כעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/21 10:23 כג בניסן התשפא

מכה לבנט: אלון דוידי מתפטר וחוזר לעיריית שדרות
דוידי חוזר לשדרות, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

מספר שלוש ברשימת ימינה לכנסת, אלון דוידי, התפטר הבוקר (ב') מהכנסת. דוידי, עדכן את יו"ר ימינה, נפתלי בנט, כי בכוונתו להישאר בעת הנוכחית בתפקידו כראש עיריית שדרות ולא להיות מושבע לכנסת ה-24 ביום שלישי הקרוב. התפטרותו של דוידי יכולה ללמד על חששו מכך שבנט ינסה להרכיב ממשלה עם גוש השמאל ובתמיכת הערבים, דבר שאינו מקובל עליו. עידית סילמן תחליף אותו.

דוידי בן ה-47 שהצטרף לימינה לפני כשלושה חודשים, יוביל את הפעילות המוניציפאלית של המפלגה: "החלטתי להישאר בתפקידי כראש העיר שדרות כעת. הצטרפתי לימינה מתוך אמון עמוק במנהיגותו של נפתלי בנט ומתוך אמונה בערכי התנועה, ערכים של אהבת העם והארץ, ביצועיסטיות ושליחות ציבורית עמוקה, ועודני מאמין במפלגה ובחבריי לדרך. אני מודה לחברי וידידי, יו״ר התנועה נפתלי בנט, ומגבה אותו בפעולותיו להבאת ממשלת יציבה ומתפקדת לישראל״.

בנט הגיב להודעתו של דוידי: "אלון דוידי הוא חבר ומנהיג ערכי ומוכשר. ‏אלון החליט להישאר בתפקידו כראש העיר שדרות ולכן לא יושבע כחבר כנסת. ‏אלון ממשיך בימינה והוא יוביל את הפעילות המוניציפאלית של התנועה במלוא התנופה".

דוידי בחגיגות בליל הבחירות

דוידי בחגיגות בליל הבחירותצילום: Avi Dishi/Flash90

הבאה ברשימה: עידית סילמן

את דוידי תחליף חברת הכנסת לשעבר עידית סילמן, שעומדת נכון להיום בראש מטה משפחת גולדין להשבת גופות אורון שאול והדר גולדין, אשר נהרגו במבצע צוק איתן ושגופותיהם מוחזקות בידי ארגון החמאס. 

חברת הכנסת לשעבר נולדה ברחובות בשנת 1980 ולמדה באולפנת צפירה. סילמן היא בעלת תואר ראשון ממכון וינגייט, לימודי תואר שני בוינגייט במדעי החיים והספורט ותואר שני ממרכז האקדמי פרס. בעבר שימשה כמנהלת שיווק בהנהלת שירותי בריאות כללית וכיהנה כיו"ר פורום הנשים וחברת המזכירות במפלגת הבית היהודי.

ב-21 בפברואר 2019, לקראת הבחירות לכנסת ה-21, הסבב הראשון, הודיעו בבית היהודי על שיבוצה של סילמן במקום השלישי ברשימתה במקום העיתונאית יפעת ארליך שפרשה. ברשימת איחוד מפלגות הימין הוצבה במקום השישי, ולאחר פסילתו של ד"ר מיכאל בן-ארי קודמה למקום החמישי ונבחרה לכנסת.

לקראת הבחירות לכנסת ה-22, הוצבה סילמן במקום השמיני ברשימת ימינה ולא נבחרה לכנסת. לאחר הבחירות מונתה על ידי השר רפי פרץ ליו"ר מרכז הבית היהודי. לקראת הבחירות לכנסת ה-23 עזבה כאמור את "הבית היהודי", עברה לימין החדש, והוצבה במקום השביעי ברשימת ימינה אך לא נכנסה לכנסת.


(ארכיון)