טור גנץ יכול לפנות את חומש, ימינה לא תפרק את הקואליציה

סערת חומש לא באמת איימה על יציבות הקואליציה אבל בימינה הצליחו לדחות את הפינוי | החוקים של גדעון סער נעלמים וההחלטה של ישיבת מרכז הרב שתיכנס אל ספר דברי הימים של הפלגנות בציונות הדתית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/05/22 10:00 כו באייר התשפב

גנץ יכול לפנות את חומש, ימינה לא תפרק את הקואליציה
ימינה, צילום: נועם מושקוביץ- דוברות הכנסת

לקראת תשובת המדינה, בתחילת השבוע שאלתי את שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ האם צריך לפנות את חומש. התשובות היו ברורות, לפיד הצהיר: "מקום לא חוקי לא יכול להיות", דרישת שלום לחאן אל אחמר. גנץ הודיע: "חומש תפונה". העניין הוא שבמצבה של הקואליציה, על סף פירוק אך ללא מתנדבים לקבורה, גנץ חושש מצעד שיביא להפלת הממשלה וקריסתו בבחירות הבאות. 

בימינה בלמו פינוי אבל לא היו מפרקים את הקואליציה

בימינה הועברו מסרים מאיימים אל שר הביטחון והשרה שקד וניר אורבך קיימו אתו משא ומתן, והפינוי נדחה, בינתיים. אבל האמת היא שגורמים בכירים במפלגת ימינה אומרים בשיחות סגורות כי פינוי חומש לא יגרום להם לפרק את הקואליציה. מצד שני, צריך לומר ביושר שגם חומש לא פונתה. האיומים המרומזים השיגו את מטרתם. החשש של גנץ מצעד שיביא להפלת הממשלה קצת מיותר, למרות ההספדים השבועיים אורבך שקד וקארה עוד יושבים עמוק בתוך הקואליציה, גם אחרי פרישת טל גן צבי איש לא מצמץ ראשון. 

איפה החוק של גדעון סער היה ב-2022?

אם הייתם ערים ביום שני בחצות, וודאי שמעתם קול קריסה עמום מכיוונה של הכנסת, שם פקע התוקף להעברת חוק הדגל של תקווה חדשה - הגבלת כהונה לראש ממשלה. גדעון סער יצטרך להסביר מה קורה עם חוקי הדגל שלו נגד נתניהו שאבד הסיכוי שיעברו. התשובה נמצאת במושב החורף, שם ישבה קואליציה שאננה שהרשתה לעצמה משברים על בסיס שבועי כאילו הם כאן לנצח ונתניהו לא יחזור לעולם. חוקי דגל נדחו אל קץ הימים, גם סגן השר כהנא הודה השבוע שחוק הגיור כנראה כבר לא יעבור בקואליציה הנוכחית.

ההחלטה הפוליטית של ישיבת מרכז הרב

בישיבת מרכז הרב קיבלו החלטה נוראית בשבועות האחרונים. לא להזמין את ראש הממשלה הדתי של מדינת ישראל לאירוע הממלכתי והמסורתי לכבודה של ירושלים, החלטה שעוד תיכנס אל ספר דברי הימים של הפלגנות בציונות הדתית, בית המדרש הפך לפוליטי ביום ירושלים, ואם נתניהו יוזמן לשם בשנה הבאה כראש ממשלה, גם זה יהיה צעד פוליטי. בישיבה טענו שלא הזמינו אף פוליטיקאי, אבל כפי שפרסמתי לראשונה מקורבי סמוטריץ' טוענים שהוא הוזמן ואף יגיע. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן