נתניהו מהמר: החליט להשאיר את הליכוד באופוזיציה

אחרי מגעים ארוכים עם מנדלבליט נתניהו עצר הכל והחזיר לממשלת בנט את היציבות, מה באמת חושבים בכירי הליכוד על ההחלטה של נתניהו להישאר בכנסת? | למה לחברי מרצ מגיע צל"ש השבוע ולמי פחות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/01/22 08:11 כו בשבט התשפב

נתניהו מהמר: החליט להשאיר את הליכוד באופוזיציה
בנימין נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חגיגות עסקת הטיעון לנתניהו נקטעו עם סרטון תגובה ראשון של יו"ר האופוזיציה, "לא אסכים לקלון", הרעים נתניהו בקולו וכיבה את האור על אולפני החדשות, בשאר השבוע כבר לא היה במה לדון. אבל נתניהו לא אמר שהוא מתנגד לעסקת טיעון ולא הסביר איך אחרי שגרר את תומכי הליכוד למאבק במערכת המשפט, הוא הולך ומקושש לו עסקה נוחה.

רק נתניהו יכול, עצמו עיניים ודמיינו פגישה בין אהרן ברק לראש הממשלה נפתלי בנט, הטוויטר היה רועד, בליכוד הייתה מהומה וההשמצות היו עפות לכל עבר, אבל רק נתניהו יכול, להיפגש עם אנשי השמאל ולקבל מהם מחמאות, להימנע מראיונות חודשים ארוכים ובעיקר, להחליט מה ימין ומה נכון. המפץ הפוליטי היה מעבר לפינה, נתניהו יכל לעשות מעשה שמשון, ולסיים את הקריירה הפוליטית שלו עם פלישתים, אבל ויתר והשמאל נשאר בשלטון. לחינם חברי הכנסת גלית דיסטאל ושלמה קרעי הגיעו אחריו לדיונים בבית המשפט? הרי פתאום מתברר שנתניהו הוא גדול מגניה.


(נתניהו מבהיר: "לא הסכמתי לקלון).

משבר האקלים משפיע גם על חברי הליכוד, רגע אחד סערה ורגע אחרי שקט, במהלך שבוע טנפו בכירים במפלגה על חבריהם לסיעה ורגע אחרי הודעת נתניהו, דממה, אחדות בליכוד, והסיסמאות השתנו, "העיקר שנתניהו ימשיך להוביל, טוב שאין עסקת טיעון".

בכירים בליכוד היו רוצים את נתניהו בחוץ כדי להתקדם

אל תאמינו בכירים בליכוד היו רוצים את נתניהו בחוץ כדי להתקדם, עוד זמן באופוזיציה לא משמח אותם, חלקם עוד נבוכים להסתובב לבד בכנסת, אחדים כמעט ונמנעים מלהגיע אליה כשאין גיוסים מיוחדים. אבל נתניהו עוד פה, בינתיים, ולא עלה אל רכבת הסכמי הטיעון המביכה של מנדלבליט. נקודת האור בליכוד היא ההערכה אצל גורמים במפלגה שנתניהו יחתום על עסקה עם היועץ הבא, בליכוד מתקשים להאמין שנתניהו יישאר ח"כ באופוזיציה עוד כמה שנים.

צל"ש

כחלק מניקוי השולחן האגרסיבי של מנדלבליט, החליט היועץ המשפטי לממשלה לסגור את החקירה נגד השוטרים שהיו מעורבים במותו של אהוביה סנדק, אחרי הפרסום על כוונתו של מנדלבליט לסגור את התיק, חברי כנסת ממרצ ששוחחתי איתם זעמו על ההחלטה, חבר הכנסת מוסי רז אף כתב: "החלטה שערורייתית, כך נראה טיוח". חברי מרצ לא תומכים בנערי הגבעות, בלשון המעטה, אבל יודעים לדרוש צדק לנער מהמחנה השני.  

טר"ש

במוצאי שבת פרסמו בחשבון הרשמי של ימינה פוסט קצר ותמים, "היום לפני 9 שנים משהו חדש התחיל", לצד תמונה של בנט אחרי הניצחון במרוץ לראשות הבית היהודי. מעבר לחוסר המודעות לעובדה הפשוטה שימינה אינה מפלגת הבית היהודי, ומעבר לכך שרוב מי שהיה ברשימה ההיא והצביע לה מתנגד למהלכים של ימינה מהשנה האחרונה, הפוסט התמים שם על השולחן בגלוי את מה שלא נעים להודות בו, בנט רק השתמש וזרק.

בנט כבש את הבית היהודי בסערה, הפך לסלב נערי המגזר אבל רק בשביל מטרה אחת, להיות ראש ממשלת ישראל, ולא חשוב אם בשותפות עם בצלאל סמוטריץ' או מנסור עבאס, העיקר להיות ראש ממשלה, בדרך השליך בנט את הבית היהודי, הפר את ההבטחות לבוחריו ותומכיו ונכנס אל הממשלה בראש מורם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן