הרב דלויה עונה לרב עמיחי אליהו: "בריונות בשם התורה"

אחרי שגיבה את הרפורמות שיזם השר מתן כהנא, הותקף הרב רפאל דלויה בידי הרב עמיחי אליהו שטען כי הוא שליח הקרן החדשה לישראל. כעת הוא מציג בפניו פסיקה הפוכה של אביו ותוהה: האם אתה חולק על אביך?

חדשות כיפה הרב רפאל דלויה 14/11/21 18:08 י בכסלו התשפב

הרב דלויה עונה לרב עמיחי אליהו: "בריונות בשם התורה"
הרב שמואל אליהו, בנו פועל בניגוד לפסיקתו בעבר?, צילום: אלישמע סנדמן

בעקבות חתימתי לאחרונה על מכתב חיזוק לשר מתן כהנא בדבר רפורמת הגיור ורפורמת הכשרות שהשר יזם, זכיתי "לככב" בפוסט בדף הפייסבוק של הרב עמיחי אליהו – שלא הסתפק בהבעת דעתו הצפויה על המכתב ועל החתומים עליו, אלא גם האשים אותי בכך שאני כביכול פועל בשליחות "הקרן החדשה" – דבר שכמובן לא היה ולא נברא, לא מיניה ולא מקצתיה.

לפני כ-10 שנים, הרב שמואל אליהו כתב מאמר באתר כיפה בנושא בקשת סליחה. במאמרו, הרב שמואל אליהו הקדיש קטע על המוציא שם רע, וכך הוא כתב: "המוציא שם רע על חברו אין לו מחילה עולמית. ואין צריך למחול לו, כי יש ששמע בשם רע ולא שמע בפיוס. אבל בשאר דברים לא יהיה אכזרי ומידת ענווה למחול גם בזה.

האם בנו - ממשיך דרכו - הרב עמיחי אליהו המתהדר בתואר "יו"ר איגוד רבני הקהילות בישראל", חולק על אביו ועל כל הפוסקים שהוא הביא?

שכן לא ברור איך הוא מרשה לעצמו להוציא עלי שם רע ולפרסם ברבים שקרים גסים בצורה נבזית, שאני כביכול שליח של "הקרן החדשה"? האם גם אביו הרב שמואל אליהו - הורה לו שמותר להוציא עלי שם רע רק בגלל שחתמתי על מכתב תמיכה ברפורמת הגיור וברפורמת הכשרות של השר מתן כהנא?

עדיין אנשים תמימים שואלים אותי מידי פעם: למה כל כך הרבה רבנים מפחדים להתבטא בצורה חופשית בפומבי בנושאים מסוימים? אז הנה קיבלתם תשובה. תופעת הבריונות בשם התורה כמובן – רחמנא לצלן, קיימת ועובדת.

רב שיעז להתבטא בצורה שאינה מוצאת חן בעיני האנשים הרואים את עצמם כבעלי הבית הבלעדיים על התורה ועל האמת, יזכה לאיומים ולהפחדות מגוונות. זה יכול להיות אלימות פיזית, כלכלית, או הכפשות בזויות ופגיעה בשמו הטוב.

המכתב של הרב דלויה נגד הרב עמיחי אליהו,

המכתב של הרב דלויה נגד הרב עמיחי אליהו, צילום: הרב רפאל דלויה

איזה חילול ה'. על אלה אני בוכיה. "אמר רבי יהושע בן לוי, בכל יום ויום בת קול יוצאת מהר חורב ומכרזת ואומרת אוי להם לבריות מעלבונה של תורה" (משנה אבות ו, ב).

העולם אינו הפקר. הצבור הישראלי בכלל, וצבור שומרי תורה ומצוות בפרט – חייב לדרוש ממנהיגיו לפעול להפסקת הבריונות מכל סוג, ולהפסקת תרבות ההכפשות והפצת שקרים על אנשים ועל רבנים, אך ורק בשל חילוקי דעות – קשים ככל שיהיו.

מעבר להיותה עברה חמורה, תופעה מכוערת זו, הינה אחת הבעיות החברתיות הקשות ביותר כיום והיא מהווה איום של ממש על החברה הישראלית בכללותה. עלינו לגנותה בצורה ברורה ולהוקיע מקרבנו אנשים שאימצו אותה ומשתמשים בה באופן שיטתי.

ויהי רצון שנזכה לתקן עולם במלכות שד-י, וצור ישראל יאמר לצרותינו די, ויחיש גאולתנו, וישלח משיחנו, ויבנה בית מקדשנו, במהרה בימינו, אמן ואמן.