הרב שרלו על רצח רבין: "החרבת היסוד הבסיסי ביותר של הקיום המשותף"

רצח הוא נורא, הוא שפיכות דמים אסורה. כאשר הוא נעשה למען ארץ ישראל – הוא סתירה פנימית. התורה עצמה לימדה אותנו כי שפיכות דמים בארץ פוגעת בקדושתה ובהיאחזות שלנו בה: "וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם בָּהּ, כִּי הַדָּם הוּא יַחֲנִיף אֶת הָאָרֶץ"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 18/10/21 21:13 יב בחשון התשפב

הרב שרלו על רצח רבין: "החרבת היסוד הבסיסי ביותר של הקיום המשותף"
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

"וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם בָּהּ, כִּי הַדָּם הוּא יַחֲנִיף אֶת הָאָרֶץ" (במדבר לה, לג). רצח הוא נורא. הוא שפיכות דמים אסורה. הוא פגיעה ביסוד צלם א-לוהים שבאדם.
זה נכון ביחס לכל אדם, ומופיע כבר בפרשת נח. עוד לפני הקמת האומה הישראלית. עוד הבה לפני מתן תורה. 

רצח של ראש ממשלה מוסיף לשפיכות הדמים הנוראה גם את הניסיון לכפות בכוח ובאלימות על הציבור עמדה מסוימת; הוא החרבת היסוד הבסיסי ביותר של הקיום המשותף.

כאשר הוא נעשה למען ארץ ישראל – הוא סתירה פנימית. התורה עצמה לימדה אותנו כי שפיכות דמים בארץ פוגעת בקדושתה ובהיאחזות שלנו בה: "וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם בָּהּ, כִּי הַדָּם הוּא יַחֲנִיף אֶת הָאָרֶץ".

יצחק רבין ז"ל

יצחק רבין ז"ל צילום: shutterstock

לו זכינו, במקום שיח האשמה, הניצול הפוליטי המחפיר, זריקת הבוץ, השבטיות שמשפיעה על כך הרבה התייחסויות, ההתעלמות, הקונספירציות וכדו' – היינו עוסקים ביסודות הקיום האלה.
מסיחי הדעת פוגעים בכך. ובמקום לאפשר את ההשתלטות הזו על סדר היום – טוב לנו כי נדבק בשורשים המהותיים של הקיום.

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות ווטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק.  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן