הרב שרלו: "לתעדף חולה שהתחסן על פני חולה שלא התחסן"

ראש מרכז האתיקה בארגון רבני צהר יוצא היום בקריאה כי במצב של עומס בבתי החולים ניתן לתעדף חולי קורונה שהתחסנו לעומת חולים שלא התחסנו, "הדבר נובע מהצדק הטבעי, ומהעיקרון הפשוט שאדם אחראי למעשיו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/08/21 15:17 י באלול התשפא

הרב שרלו: "לתעדף חולה שהתחסן על פני חולה שלא התחסן"
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

התפשטות קצב התחלואה של נגיף הקורונה ממשיכה לעלות, ובזמן שלמעלה ממיליון איש כבר התחסנו במנה השלישית של החיסון, הרב יובל שרלו יוצא היום (ד') בקריאה באשר להעדפה בין חולי קורונה שונים, בהתאם לעברם הרפואי. 

הרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בארגון רבני צהר מתייחס לסוגיית העומס במחלקות הקורונה ואומר כי ניתן לתעדף טיפול  בחולי קורונה שהתחסנו על פני חולים שסירבו להתחסן.

"כשמדובר בהצלת חיים דחופים, השיקולים נדחים מפני המשימה. עם זאת, כאשר לא מדובר במצבי חרום מובהקים – יש מקום לתעדף חולה שהתחסן על פני חולה שסרב להתחסן. הדבר נובע מהצדק הטבעי, ומהעיקרון הפשוט שאדם אחראי למעשיו, ושבחירתו האישית אסור לה שתפגע באחרים". 

גם הרב בן ציון מוצפי התבטא בתחילת השבוע נגד מתנגד חיסונים שנכנס לשיעורו השבוע. ''יאללה, צא מפה. אני לא נותן לך לדבר, אתה כופר, אתה רשע. לך. יש כמוך מלא משוגעים".



בהתאם להחלטת קבינט הקורונה מהשבוע שעבר, הלילה נכנסו לתוקף מספר הגבלות חדשות, מתוך ניסיון לבלום את העליה המתמשכת בתחלואה בגל הרביעי של הקורונה, ובמטרה להימנע מסגר נוסף שיפגע בכלכלה. במסגרת ההנחיות החדשות נכנסו לתוקף "התו הירוק" ו"התו הסגול" וכן עודכנו מגבלות התקהלות שונות במרחב הציבורי.