עזרא שיינברג לקראת שחרור: "החלטת הפרקליטות, הינה כסתירת לחי קשה"

חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות ועל מי מצאה לעצמה הפרקליטות לרחם? על עזרא שיינברג, 'הרב' מצפת. הרב שאנס את גופן ואת נשמתן של נשים רבות. מה עבר לפרקליטים בראש?

חדשות כיפה אושרית סטבון 18/08/21 20:02 י באלול התשפא

עזרא שיינברג לקראת שחרור: "החלטת הפרקליטות, הינה כסתירת לחי קשה"
עזרא שיינברג, צילום: Meir Vaknin/Flash90

'מי שמרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים', כך אמרו חכמנו ז"ל ועד כמה שהם צדקו!

חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות ועל מי מצאה לעצמה הפרקליטות לרחם? על עזרא שיינברג, 'הרב' מצפת. הרב שאנס את גופן ואת נשמתן של נשים רבות.

הרב שהרס משפחות רבות והרס את עתידן של נשים רבות לחזור לחייהן הקודמים.

הרב שניצל את אמונם ואת תמימותן של בני קהילתו, זוכה בחסות הפרקליטות לחסד. 

בעוד הפרקליטות מצאה לנכון להורות על שחרורו המוקדם, נשים רבות ישארו כלואות ואסירות לכל חייהן בכאבן על גופם שחולל ועל כבודן שנרמס ונגזל לבלי יכולת להשיב.

שיינברג הינו עבריין מין שכיהן כ'רב' מוערך ומוערץ בקרב קהילת מאמיניו, ביצע תוך ניצול מרות וסמכות עברות מין שבגינן  הורשע בגין פגיעה בנסיבות מחמירות בשמונה נשים מקרב קהילתו.

בגין עברות אלה, הושתו עליו שבע שנות מאסר שכבר בערעורו הראשון על חומרת העונש, הביעו בזמנו שופטי בית במשפט העליון את מורת רוחם מקולת העונש ומחוסר ההלימה בין העברות הקשות שביצע, לבין העונש שהושת עליו.

עוד לא הצלחנו לעכל את הסיפור ואת חומרת העברות שבוצעו על ידו, עוד טרם יבשה העט על גזר הדין, עוד טרם יבשו הדמעות של המתלוננות והפרקליטות כבר מצאה מקום להקל בעונשו.

מה עבר בראשם של הפרקליטים כאשר החליטו להקל בעונשו בעוד נפשן של הנפגעות עדיין שותת דם? 

הפרקליטות מעבירה כאן מסר קשה ובעייתי החל מקלות העונש בגין חומרת מסוג זה ועד הקלות בה היא מקצרת את עונשו של הפוגע.

כל אישה שחוותה פגיעה מסוג זה, תעיד כי החוויה של העדות, הינה חוייה קשה לעיתים לא פחות מהפגיעה עצמה  ועל כן  ישנן נשים שמראש נרתעות או נשברות במהלך תהליך העדות  ובכך קורה שמתהלכים בתוכנו לא מעט פוגעים מועדים.

נפגעות עזרא שינברג שמנהלות אורח חיים דתי והעזו להתלונן, הינן נשים אמיצות מאין כמותן.

החלטת הפרקליטות, הינה כסתירת לחי קשה לנשים אלה ולמתלוננות עתידיות שלצערינו עוד יהיו.

חודש הרחמים והסליחות, מן הראוי שהפרקליטות תתעשת על עצמה, תבקש סליחה מנפגעות עזרא שיינברג, תודה בטעותה ותחזור בה מהחלטתה השגויה.

 

אושרית סטבון, יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן