תנועת אמונה: לא לאפשר שום הקלה בעונשו של עבריין המין עזרא שיינברג

"תנועת האישה הדתית לאומית" שלחה מכתב לפרקליטות מחוז צפון של משרד המשפטים עם העתק לפרקליט המדינה, המבקש ערעור על ההחלטה לשחרר את עזרא שיינברג. "קיימת חשיבות ציבורית וחברתית מן המדרגה הראשונה שימצה את עונשו עד תום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/08/21 09:06 י באלול התשפא

תנועת אמונה: לא לאפשר שום הקלה בעונשו של עבריין המין עזרא שיינברג
הפגנה נגד שחרורו של שיינברג, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תנועת אמונה שלחה מכתב בהול לפרקליטות מחוז צפון של משרד המשפטים עם העתק לפרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן, בבקשה להגיש ערעור על החלטת ועדת השחרורים של בית הסוהר לשחרר את עבריין המין עזרא שיינברג.

במכתב ציינו יו"ר אמונה ליאורה מינקה והיועצת לענייני חקיקה ומדיניות ציבורית של אמונה, עו"ד ציפורת שימל, כי "גם אם שיינברג עומד כיום בתנאים המאפשרים שחרור מוקדם בגין התנהגות טובה וניתנה לגביו הערכת מסוכנות מינית נמוכה, עדיין קיימת חשיבות ציבורית וחברתית מן המדרגה הראשונה שימצה את עונשו עד תום".

עוד כתבו השתיים כי שיקולי ועדת השחרורים היו חייבים לכלול בתוכם גם שיקולים ערכיים ומוסריים ציבוריים שאינם מאפשרים קיצור העונש שהיה קל מלכתחילה. "שכן שחרור מוקדם במקרה זה, עלול לפגוע במידה חמורה באמון הציבור במערכת המשפט, באכיפת החוק והרתעת הרבים. יש לזכור כי אותם שבע שנים וחצי - הזמן שניתן לריפוי נפשן הפצועה של הנשים שנפגעו תחת ידו האכזרית - היה גם כך מועט וחסר, ולכן כל קיצור נוסף בעונשו היא פגיעה נוספת בנפגעות, כזו המשוללת כל הצדקה והגיון".

צילום: ללא

נזכיר כי אתמול, אחרי דיון ממושך בוועדת השחרורים החליטו לקצר את עונשו של שיינברג ולאפשר לו לצאת לחופשי בטרם מועד השחרור המקורי. ביקורת ציבורית רבה הופנתה על אורכו של העונש מלכתחילה, והיא עלולה להתחזק אף יותר לאור ההחלטה.

במסמך חתום של ועדת השחרורים שהתפרסם אתמול, הורו חברי הוועדה על שחרור מוקדם של שיינברג. "ועדת השחרורים במקום מושבה בבית הסוהר מעשיהו החליטה ברוב דעות לשחרר את האסיר עזרא שינברג שחרור מוקדם". נכתב במסמך, "לבקשת ב"כ היועמ"ש ביצועה של החלטה זו עוכב ל-7 ימים". הוסיפו.

בציונות הדתית גינו את הפרסום וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף: "החלטת וועדת השחרורים לקצר את עונשו של עזרא שיינברג היא מבישה ומהווה תקיעת סכין בגבן של הנפגעות. קיצור שליש אינה זכות מוקנית, מה גם ששיינברג לא לקח אחריות על מעשיו. העונש היה קל מידי מלכתחילה והשחרור המוקדם הוא הוספת חטא על פשע. אני קורא לפרקליטות לערער על ההחלטה".


(הדיווח ב"כאן חדשות")