"באחד באלול פותחים במסע" | פתיחת שנת הלימודים בישיבות ובמדרשות

הרב שרלו במאמר מיוחד לתלמידים והתלמידות שהחליטו לפתוח שנה נוספת בלימוד תורה. הרב גם פונה להורים וכותב: "אירוסין של בת דוד של הגיסה - אינם סיבה לקטוע שרשרת התמדה; גם לא יום הולדת של אח; ובוודאי שלא חופשת סקי בחנוכה"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 08/08/21 09:53 ל באב התשפא

"באחד באלול פותחים במסע" | פתיחת שנת הלימודים בישיבות ובמדרשות
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

״פִּקּוּדֵי ה' יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב״ (תהל' י"ט: ט) 

באחד באלול ראש השנה לישיבות. גם למדרשות לבנות. באחד באלול פותחים במסע.

אלה הבאים בשערי הישיבה, שיעור א, שנפתחים בפניהם השערים לכריתת ברית עם התורה; אלה שזו לא שנתם הראשונה, ופותחים אופקים חדשים בפני עצמם לכל ההחלטות המיוחדות בשנה באה; אלה שהחליטו הכרעה עוצמתית, מבוגרי הישיבה, להמשיך ללמוד בישיבה, להצטרף לשלשלת מסירת התורה, להפיץ תורה; ומאידך גיסא, גם ראשי הישיבות, הרמי״ם וכל הצוות, פותחים אף הם במסע מחודש, ״שיר חדש אשירה לך״, ובכל יום היא חדשה.

וגם המשפחות. וזו הזדמנות לבקש, ולמעשה להציע: תנו לבחורים ללמוד. אירוסין של בת דוד של הגיסה - אינם סיבה לקטוע שרשרת התמדה; גם לא יום הולדת של אח; ובוודאי שלא חופשת סקי בחנוכה. זו הזדמנות לבקש, ולמעשה להציע: להצטרף למסע. להתברך מהתורה הנלמדת; לשמוח בשינויים; להתקדם ביחד איתה ואיתו;  וכך תהיינה הישיבות ובמדרשות לבית יוצר של נשמת אומה ההולכת ומתעלה, ממריאה למרומי שחקים וקושרת את החיים והתורה.

"וְהַעֲרֶב נָא ה' אֱ-להֵינוּ אֶת דִּבְרֵי תורָתְךָ בְּפִינוּ, וּבְפִיּות עַמְּךָ בֵּית יִשרָאֵל. וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ. כֻּלָּנוּ יודְעֵי שְׁמֶךָ וְלומְדֵי תורָתֶךָ לִשְׁמָהּ".

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות ווטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק.