התפשטות הקורונה המדינה בוערת ובנט מתמהמה

בנט הצהיר שתוך חמישה שבועות הוא יחסל את הקורונה, בפועל התחלואה עולה, אנשים נפטרים מקורונה והממשלה מחכה עם ההחלטות החשובות ומתחמי החיסונים ריקים

חדשות כיפה רמי סדן 06/08/21 10:00 כח באב התשפא

המדינה בוערת ובנט מתמהמה
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

בשעה שנכתבות מילות טור זה נאספים גוילי ספרי תורת הקודש מבית- כנסת שאש כילתה אותו בשריפה .איתם , נשרף גם הלב. בית- כנסת פעיל בגן ילדים  בקרית- יובל בירושלים, ותושבים מקרית- יובל ומבית- אל , מפונים מבתיהם, מחשש האש המתפשטת

אלא שזו האש הקטנה. את האש הגדולה מפיץ נגיף הדלתא של הקורונה הארורה. התחושה שלי , של האזרח הקטן, שהכבאי הלאומי נעלם ונאלם. שר בכיר בקבינט לא מגיע בכלל לישיבות קבינט הקורונה. הוא עצמו אומר משהו שנדמה כ" אין לי מה לתרום ". אם אין לכם מה לתרום, אל תשחקו באש. פנו את המקום למי שיש להם מה לתרום, לאלו שכן יכולים לפתור. תארו לעצמכם מלחמה בה אלוף פיקוד הצפון או אלוף פיקוד הדרום לא מגיע בכלל ל"בור" לישיבת מטכ"ל,  ב"בור" בקריה.

מולנו משתוללות שריפות גדולות בשטח ובהתפשטות מהירה של הקורונה החדשה. נדמה שאין כבאי לאומי שמפקד ומוביל את התפשטות הלהבות המסוכנות האלו. לא שמענו עדיין החלטה אחת ברורה. חצי ממשלה בעד סגר, וחצי נגד סגר, ונראה שאין מי שיוביל ויכריע. וכן, המהות חשובה. חשובה מאד.
 אבל גם הנראות חשובה. גם תחושת הציבור שיש מפקד בראש ו" בעל לבירה", היא חיונית והכרחית, במצב שכזה. 

ב2 ימי מבצע החיסונים הראשון  אשתקד חוסנו 200,000 איש, ביום. היום , בעת כתיבת מאמר זה המחסנים הלאומיים של חיסוני הקורונה בשוהם ובכפר- סבא  , ריקים. 

אני מאמין לחברי הממשלה  שרצונם בטוב. אין לי ספק, שהם אוהבים את המדינה ואזרחיה לא פחות ממני, ודואגים ופועלים למענה  יותר ממני, שעוסק בעסקים פרטיים.  אבל התמונה ברורה - מול " "Yes you can"  , אותה סיסמת קמפיין בחירות מוצלחת, שהיתה  הסלוגן- והסיסמא שהביאה את אובמה לשלטון , במעצמה הגדולה בעולם ,אצלנו:" No you cant"  כשהשריפות משתוללות , והתוצאה הפוכה.

ב-4.8.2020 הצהיר ראש הממשלה כיום נפתלי בנט,  שתוך 5 שבועות ניתן לחסל את הקורונה". אחר- כך גם כתב ספר מבריק על הדרכים לחיסולה. אלא שלכתוב ספר או תיזה לדוקטורט( מנסיון) זה לא קל אבל הכל הולך.  הנייר סובל הכל. כל תאוריה וכל תיזה. בפועל , זה לא עובד. 

ובנתיים, המדינה שלי בוערת ונדבקת. ממשלת בנט, עם היכולות שיש לכם, למה ולמה אתם עוד מחכים? אפילו ההסברה לציבור מקרטעת, כשיש שיטות הסברה מקצועיות לעודד ולרומם את רוח העם. הציבור נבוך.בצדק. חברי וראש ממשלת ישראל,  אתם חייבים להתעשת, לחשוב על דרכים יצירתיות , בטרם פורענות.

ד"ר רמי סדן, אסטרטג תקשורת, יועץ לשעבר לראש- הממשלה נתניהו ולרבנים הראשיים.