הרב טאו התגלה לא רק כחרדי אלא גם כעסקן

מנהיגה הרוחני של נעם תמיד היה קודם דתי ואחר כך היתר, אך מכתבו המכשיר את רע"מ, מגלה צד נוסף בסולם הערכים של הרב, ומה המסר האמיתי של אהבת ישראל

עדיאל שביט עדיאל שביט 03/05/21 15:33 כא באייר התשפא

הרב טאו התגלה לא רק כחרדי אלא גם כעסקן
הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

48 שעות לפני המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, פרסם מכתב דרמטי בו הוא קורא לפעול להקמתה של ממשלת ימין בעלת 59 מנדטים, בראשות בנימין נתניהו. משמעות המכתב היא, כי הרב מציב לנתניהו אפשרות חדשה, ואולי אף מכרעת, להקמת ממשלת ימין המתבססת על הישענות או הימנעות של מפלגת רע"מ. 

לכל ידוע כי מי שדחף למכתב הזה הוא ראש הממשלה בעצמו, זהו הספורט החביב עליו בכל מערכת בחירות. זאת בניגוד לרב דרוקמן שהיה על הכוונת, אך הוא התגלה כאגוז שלא ניתן לפצח. הקלות בה הרב טאו עבר צד, כשרק לפני שבוע חתם על מכתב הקורא שלא לשבת בממשלה בתמיכת רע"מ, מוכיחה שוב לאיזה מגזר הרב שייך באמת. 

הרב טאו הביע לאורך השנים מורת רוח שוב ושוב ממפלגות המגזר, במיוחד מאז שבנט עמד בראשה. הרב טאו סבר כי טוב להצביע ליהדות התורה מאשר למפלגה שבה נמצא לייט וגרוע מכך אישה.

עם השנים קמה נעם, מפלגה חרד"לית שכמו אצל החרדים, אסור שנשים יהיו חברות בה. גם האג'נדה של המפלגה היא מלחמת תרבות מול הקהילה הלהט"בית, "הבעיה הדחופה ביותר בישראל". לכן הקמת ממשלה עם ערבים שדיברו בעד טרור, עדיפה מהקמת ממשלה חילונית. מי עוד הכריזו שאלו סדרי העדיפויות שלהם? גפני וליצמן בעת המלצתם על נתניהו בבית הנשיא.

זכותו של הרב טאו להאמין בדרך החרדית ובהשקפת העולם שלהם, אך לצערי, הרב גם למד צד פחות חביב של המגזר החרדי - עסקנות. ככל שעובר הזמן הרב מוכיח שוב ושוב כי הוא מוכן להתפשר על ערכיו מפחד מה יקרה אם החילונים ינצחו. במכתב הרב טוען כי מירון עוררה בו את הצורך לאהבת חינם, ואהבת חינם פירושה לפי הפסקה הבאה היא לשמור על נתניהו. או בין השורות חקירה ממלכתית למחדל שהביא לאסון, ומי עלול להימצא אשם בו.

קטונתי מהרב טאו, אך המסקנה שלו על איזו אהבת ישראל צריך בעקבות האסון אינה ברורה לי. בנוסף ההכשרה שהרב טאו נותן לרע"מ, בסוף מסייעת בעיקר לאותו בנט שהרב מסרב להצביע לו. האם הרב באמת סובר שטוב דאגת הציבור התורני מכל שיקול אחר? אלו באמת ערכי הציונות הדתית? אם כן, אז הרב לא נמצא במגזר הנכון. אך אם הרב בוחר במגזר החרדי, טוב לאמץ מהם את הדברים החיוביים כמו מסירות לעולם ההלכה והחסד, אבל עסקנות? שישאיר את זה לליצמן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן