תכלס, קצת נמאס לנו

עוד הצהרה של פוליטיקאי, עוד סבב פרשנות, ובעצם מה שמעניין אותי זה מה יהיה מחר בבוקר עם המשפחה שלי ובעיקר עם המדינה שלי | דעה

חדשות כיפה עדי מאמו-שוורץ, חדשות כיפה 24/12/20 22:03 ט בטבת התשפא

תכלס, קצת נמאס לנו
ועדת הבחירות המרכזית, ארכיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

רק לפני יומיים הוכרז באופן רשמי שנכנסנו שוב למערכת בחירות. יומיים שנראים לי כמו נצח. עוד לא הצלחנו לעכל את הבשורה (למרות שידענו, הרחנו והימרנו שזה מה שהולך להיות), וכבר אנחנו עסוקים בהצהרות ובפוליטיקאים שבטוחים שסביבם חג העולם וכל הצהרה שלהם, היא זו שתשנה את עולמנו והשקפתנו.

את מרבית אזרחי המדינה מעסיק היום הסגר הבא, ומה נעשה עם הילדים שאמורים (או לא אמורים) ללמוד עד 13:00 בצהרים. ומי החליט מה פתוח ומה סגור ואיך שוב התגלגלנו לסגר. עוד דבר שמאוד מעסיק אותנו, זה החיסונים שהגיעו, ואיך ומי מקבל אותם, ולמה ההורים שלנו צריכים לרדוף אחרי הקופות כדי לקבל מידע ותאריך לחיסון כשכל מה שהם רוצים, זה חיבוק ונשיקה מהנכדים שלהם. והדמי אבטלה, ימשיכו לנצח? המעסיקים זועמים על ההחלטה הזו שגורמת להם לחפש עובדים בנרות והאבטלה רק ממשיכה ועולה ומתישהו כולנו נצטרך לשלם על האפשרות הזו. בקיצור, מרביתנו עסוקים בשאלות קיומיות – איך חיים מכאן והלאה ומי עוזר לנו לצלוח את הקורונה הזו.


(בנט מצהיר על ריצה לראשות הממשלה)

ואז אנחנו מסתכלים על הפוליטיקאים שלנו, שאני בטוחה שהכוונות שלהם טובות, והם באמת חושבים שהם יכולים להציל אותנו, אבל כרגע, קצת נמאס לנו. נמאס מהוויכוחים הקטנים של מי אשם, ומי יכול לעשות טוב יותר, ומי פורש ומי מצטרף, ואיך מקימים מפלגה חדשה, ולמה ומי מתפטר מהכנסת ומי חברי הכנסת החדשים שנכנסים.

אנחנו מבינים שאין קואליציה ושאי אפשר לתפקד ככה, והמדינה צריכה ממשלה מתפקדת, אבל חשבנו שסיימנו עם זה בבחירות מועד ג. ולא, לא מעניין אותי כרגע מי אשם. לא משנה לי כרגע למה פוזרה הכנסת, למה גדעון סער ועופר שלח כל אחד בנפרד פותחים מפלגה חדשה, למה נפתלי בנט רץ לראשות הממשלה ומה יקרה עם הבית היהודי.

אני רוצה לדעת מה אני אומרת להורים שלי על הקורונה, מה הילדים שלנו (של כולנו), אמורים לעשות ביום ראשון, מתי נקבל חיסון, איך עוזרים לעסקים שחיים עם השאלה – מחר פותחים את העסק או לא, להפסיק לחשוב מחדש בצורה יומיומית כי אף אחד לא יודע מה יקרה מחר ומה יחליטו עבורנו.

אני רוצה לראות את הפוליטיקאים שלנו מורידים פרופיל. בונים לעצמם את הרשימה ואת התוכנית העבודה שהם רוצים להציע לנו ולבוא אלינו אחרי הגשת הרשימות, עם אמירה מדויקת מה הם מציעים. אל תתנו לנו הצהרות כל יום, אל תבטיחו הבטחות, אל תספרו לנו למה ההוא טוב וההוא רע. תנו לנו תשובות. מסודרות. ותקווה (ולא, אני לא מתכוונת למפלגה).