לימודים בסגר: מתווה משרד החינוך

אחרי שנתניהו, גלנט ואדלשטיין הפכו את ההחלטה לקצר את יום הלימודים, משרד החינוך מפרסם את מתווה הלימודים במהלך הסגר שייכנס לתוקפו ביום ראשון אחר הצהריים | כל הפרטים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/12/20 21:08 ט בטבת התשפא

לימודים בסגר: מתווה משרד החינוך
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

משרד החינוך פרסם הערב (ה') את מתווה הלימודים של גני הילדים ובתי הספר במהלך תקופת הסגר השלישי עליו הודיע קבינט הקורונה. כזכור, שרי הממשלה החליטו שהלימודים יתקיימו בגנים, בכיתות א'-ד' ובכיתות י"א-י"ב, ועד השעה 13:00, אך בעקבות הביקורת הפכו היום ראש הממשלה, שר הבריאות ושר החינוך את ההחלטה, והלימודים בכיתות אלו יתקיימו כסדרם.

מדריך הסגר השלישי: מה מותר ומה אסור

במשרד החינוך מציינים כי בהתאם להחלטה על הסגר, שצפוי להיכנס לתוקפו בשעה 17:00 ביום ראשון, הלימודים ביום ראשון הקרוב יתקיימו כסדרם בכל מערכת החינוך (למעט כיתות ה-יב בערים אדומות וכתומות. אלה ילמדו מרחוק). המתווה לסגר יחול מיום שני הקרוב, ה- 28.12.2020. (המתווה המלא - בסוף הכתבה)

על פי המתווה:

  • הלימודים יתקיימו בגני הילדים, בכיתות א-ד ובכיתות יא-יב.
  •  יום הלימודים בשכבות יתקיים באופן מלא, בהתאם לשעות הפעילות הרגילות. 
  • מסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו  לפעול כרגיל. 
  • מסגרות הצהרונים תמשכנה לפעול במתכונת רגילה .
  • בכיתות י"א - י''ב – יתאפשר מעבר תלמידים בין 3 קבוצות. מעבר של המורים יהיה בין 4 קבוצות. 
  • כיתות ה-י ילמדו מרחוק. 

ההחלטה התהפכה אחרי הביקורת

בהודעת משרד הבריאות נאמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט קיימו התייעצויות במהלך היום והחליטו כי מערכת החינוך לגיל הרך, גני הילדים וכיתות א'-ד' (כולל צהרונים) ו-י"א'-י"ב יקיימו יום לימודים מלא גם במהלך הסגר, במתכונת שהייתה נהוגה תחת המגבלות עד כה".

כזכור, הממשלה אישרה אמש כי סגר כללי, שלישי במספר מאז התפרצה מגפת הקורונה בחודש מרץ האחרון, ייכנס לתוקפו ביום ראשון הקרוב ויארך שבועיים, עם אפשרות הארכה לשבועיים נוספים. במסגרת המגבלות, גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב - אמורים היו לפעול בין השעות 8:00-13:00 (הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00). החינוך המיוחד יוחרג ויתקיים בכל הגילאים.

מטרת ההחלטה, כפי שהסבירו אמש גורמים במשרד החינוך, לא הייתה מנימוק אפידימיולגי, אלא במטרה ליצור "תחושה של סגר" בציבור. הגורמים טענו כי אם המערכת תפעל באופן מלא, אנשים ייצאו יותר מבתים, ומטרת הסגר תתפספס.

כבר אתמול הלילה וביתר שאת הבוקר תקפו חברי כנסת, ראשי רשויות ורבים במערכת החינוך את ההחלטה. ראש מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, כתב אמש בלעג כי "אני מציע שנכבה את האור  ונסגור את הדלת. זה יצור תחושה שאין אף אחד בבית, ואז גם לא נצפה שמישהו ינהל פה משהו".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, אמר היום כי הוועדה בראשותו לא תאשר את תנאי הסגר: "לא מוכן לתת יד לטלטול מערכת החינוך", כתב שפע. "ילדי ישראל שבויים בידי החלטות ממשלה מנותקות מהשטח. לא אאשר תקנות שמפקירות את ילדי כיתות ה'-י' ובמיוחד את החלטתם להגביל את שעות הגנים ל-8 עד 13. בראשון בבוקר אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה שעד אז תעביר אלינו הממשלה החלטות מתוקנות, שנוכל לאשר".

 
להורדת הקובץ