השוטרים צריכים לבקש סליחה מההורים של הנער אהוביה סנדק ז"ל | הרב שמואל אליהו

רבה של צפת מתייחס למותו של הצעיר אהוביה סנדק בתאונה בבנימין. הרב תומך בגרסת חבריו הפצועים של סנדק ואומר כי מי שנתן את הפקודה צריך להיזרק מהמשטרה. בדבריו תוהה למה מוותרים לזורקי אבנים ערבים אך רודפים אחרי יהודים

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 22/12/20 10:28 ז בטבת התשפא

השוטרים צריכים לבקש סליחה מההורים של הנער אהוביה סנדק ז"ל | הרב שמואל אליהו
אהוביה סנדק ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, התייחס אמש (ב') בשיעורו השבועי למותו של הצעיר אהוביה סנדק, לאחר מרדף עם שוטרים בסמוך ליישוב מכמש בבנימין. הרב אליהו תומך בגרסת חבריו הפצועים ואומר כי מי שנתן את הפקודה צריך להיזרק מהמשטרה. בדבריו תוהה הרב אליהו למה אנחנו מוותרים לזורקי אבנים ערבים, ומנגד, רודפים רק אחרי יהודים.

"אני רוצה לומר לכל השוטרים שרדפו אחרי הנערים, התנגשו בהם וגרמו להרג של אהוביה סנדק" פתח הרב אליהו בכאב. "חטאתם בחטא הנורא מכל. אני לא יודע מי נתן לכם את הפקודה הפושעת לרדוף אחרי רכב של נערים, להתנגש בו ולהרוג נער בן 17. אין ספק כי מי שנתן את הפקודה הזו צריך להיזרק משורות המשטרה ישר אל הכלא". 

הרב אליהו המשיך ותקף את המשטרה: "מפליא אותי מאוד איך יש למשטרה נחישות לרדוף אחרי יהודי שרק "חשוד" בזריקת אבנים, ואילו כלפי ערבים שזורקים אבנים בפועל אתם כמעט לא פועלים, בוודאי לא בנחישות כזו. יש עשרות אירועים של זריקת אבנים כל שבוע על ידי ערבים שכלל לא מטופלים על ידיכם ונסגרים ביום התלונה מחוסר ענין". 

"אני בעצמי הייתי באירוע שבו זרקו עלי אבן במשקל של עשר קילו לפחות", תיאר הרב, "היא שברה את השמשה הקדמית של המכונית וסיכנה את כל היושבים באוטו. הייתי בשיירה של מכוניות ועל כולם זרקו אבנים. השוטרים והחיילים החמושים שעמדו שם לא ירו ולא רדפו אחרי זורקי האבנים שכידוע יכולות להרוג".

רבה של צפת אמר במהלך דבריו כי השוטרים חייבים לעשות תשובה: "אם תהיו בסכנה של חיים, מי שיגן עליכם הם היהודים. ומי שירוצץ לכם את הראש באבן הם זורקי האבנים הערבים שירוצצו את ראשיכם באבן באכזריות פושעת כמו שרוצצו את ראשה של אסתר הורגן הי"ד אם לששה ילדים שיצאה לרוץ ביער ריחן. אתם חייבים לעשות תשובה. הנביא ישעיה אומר "וּבְפָרִשְׂכֶם כַּפֵּיכֶם אַעְלִים עֵינַי מִכֶּם גַּם כִּי תַרְבּוּ תְפִלָּה אֵינֶנִּי שֹׁמֵעַ יְדֵיכֶם דָּמִים מָלֵאוּ". ידיכם וידי המפקדים שלכם מלאו דמים. כל תפילה שלכם לא תשמע לפני בורא עולם גם ביום כיפור עד שתעשו תשובה. תלכו למשפחה, תרדו על ברכיכם ותבקשו סליחה מהמשפחה האבלה שהרגתם את בנה". 

"אחרי הסליחה, תשבו בתוככם ותעשו ניקוי אורוות. תסלקו את כל אלה המשובשים שמבלבלים אתכם ומורים לכם לפעול הפוך מהשכל הישר. תפעלו לסלק אותם משורות המשטרה. בין אם אלה מפקדים מבולבלים כדוגמת יאיר גולן, ובין אם אלה פרקליטים שקיבלו את הכשרתם על ידי הקרן החדשה לישראל". 

הרב אליהו סיים את דבריו: "מותר לכם ואתם חייבים לשאול את נותני הפקודות למה יש איפה ואיפה בפקודות. למה אנחנו מוותרים לזורקי אבנים ערבים ורודפים רק אחרי יהודים. אל תתנו שישבשו לכם את השכל הישר. יהי רצון שה' יחזיר אתכם בתשובה שלמה".