הרוב הדומם בציונות הדתית חייב להתעשת

פרופסור אשר כהן המתמודד בפריימריז הבית היהודי מגיב לדברי עמנואל שילה אודות קידום מועמדים חרד"ליים. "הציונות הדתית תפרוץ קדימה רק אם תציג רשימה מאוזנת ומשקפת את בוחריה"

חדשות כיפה פרופסור אשר כהן 04/01/15 15:22 יג בטבת התשעה

הרוב הדומם בציונות הדתית חייב להתעשת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשבת האחרונה גילה עמנואל שילה בטורו 'שולחן עורך' בעיתון 'בשבע' את מה שידוע ומוכר לרבים כסטארט-אפ הפוליטי המתמשך של האגף השמרני בציונות הדתית.

בעבר הסתובבה האמירה שיש באגף השמרני של הציונות הדתית קבוצה חברתית שמתפקדת לליכוד, צועקת על המפד"ל ומצביעה לאיחוד הלאומי. בבחירות הקודמות התפתח הסטארט-אפ הפוליטי לשריון נדיב של ארבעה מקומות לתקומה, למרות ששני מנדטים של האיחוד הלאומי הצביעו לעוצמה לישראל והשחיתו שני מנדטים של המחנה הלאומי. אל הארבעה של תקומה הצטרף יוני שטבון והנה לנו כמעט מחצית מהרשימה ואולי יותר מזוהים עם האגף השמרני. שנים עשר מנדטים, חמישה מהם של מצביעים חובשי כיפת השמיים, הכניסו לכנסת רשימה שמחציתה מזוהה עם האגף השמרני בציונות הדתית למרות שגם ביום בהיר במיוחד הוא מהווה בקושי רבע מקבוצת המקור הציונית הדתית.

על רקע פתיחת השורות של המפלגה וההתמודדות של מספר מועמדים חובשי כיפת השמיים, חושש עמנואל שילה לאופייה ולזהותה הדתית של המפלגה. מכיוון שכך, מציע שילה לקוראיו את רשימת המומלצים שבמקביל מהווה גם מעין רשימת חיסול של אחרים כמובן. וכך כותב שילה במדורו 'שולחן עורך':

"כדי לאזן את הצטרפותם של ח"כים שאינם דתיים למפלגה, חיוני לתמוך במועמדים תורניים בעלי סיכויים כמו מוטי יוגב, הרב אלי בן דהן, אביחי בוארון ודומיהם. ומול הכוונה של מועמדות כמו בתיה כהנא-דרור וסופיה רון-מוריה לגרום למפלגה לשבור חזק אל הכיוון הליברלי, יש לתמוך במועמדות שמרניות ותורניות יותר כמו שרה אליאש, יהודית שילת, חני לוז או אדווה ביטון".

הנה מגיע הסטארט-אפ המתמשך במתכונתו החדשה של 2015:

ארבעה כבר משוריינים לתקומה, שלושה מהם במקומות הריאליים על פי הסקרים העכשוויים ולא מן הנמנע שגם הרביעי יהפוך ריאלי בנסיבות המתפתחות של מערכת הבחירות. ננסה להכניס עוד שניים-שלושה או אפילו ארבעה תורניים במקומות ריאליים, ויחד עם המועמדים חובשי כיפת השמיים תהיה לנו מפלגת קצוות לתפארת. יהיו בה, מצד אחד, חובשי כיפת השמיים, שזה בסדר גמור ורצוי כמובן, ומצד שני יהיו בה שמרנים-תורניים, רצוי כמה שיותר.

חושבים שזה לא ריאלי? רק תזכרו שחובה על כל מצביע לסמן שבעה מועמדות ומועמדים. כל מה שצריך לעשות האגף השמרני-תורני המהווה מיעוט הוא לרכז את תמיכתו באותם שבעה מועמדות ומועמדים פחות או יותר. במידה ושאר הקולות יתפזרו, נקבל רשימת קצוות המורכבת מחובשי כיפת השמיים ושמרנים-תורניים.

הרוב הדומם בציונות הדתית צריך להתעשת לקראת הפריימריז, לבחון היטב את המועמדות והמועמדים שבעיניו מייצגים אותו היטב ולהצביע עבורם בלי שום חשבונות אחרים. הציונות הדתית תפרוץ קדימה רק אם תציג רשימה מאוזנת ומשקפת את בוחריה.