הרב שרלו על ערעור קצב: לקוות לבירור האמת

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, סומך על החלטת העליון בנוגע לעיכוב עונשו של קצב: "אנחנו לא צריכים להיות בעד קצב ולא נגד קצב, כי אם בעד הצדק והאמת"

חדשות כיפה אורי פולק 19/05/11 00:00 טו באייר התשעא

הרב שרלו על ערעור קצב: לקוות לבירור האמת
אמיר גלעד, צילום: אמיר גלעד

נוכח החלטת שופט בית המשפט העליון, יורם דנצינגר, לעכב הטלת העונש על הנשיא לשעבר משה קצב עד לדיון בערעור שהגיש לבית המשפט העליון, קובע הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, כי יש לסמוך על שיקול דעתו של בית המשפט ולהמתין להכרעה הצודקת בעניינו של הנשיא המורשע.

לדברי הרב שרלו, "אין דינו של נשיא לשעבר צריך להיות שונה מדינו של אזרח כלשהו במדינה, והעיקרון של זהירות מהענשת מישהו על עבירות שלא עשה צריך להיות שווה בכל". הוא מסביר כי "אם אזרח רגיל היה מקבל דחייה במצב הזה - חובה לתת אותו גם לקצב; אם אזרח אחר לא היה מקבל את הדבר - אסור לתת אותה לקצב".

ראש ישיבת פתח תקווה מבקר את ההתנהלות הציבורית אשר מביעה את עמדתה ביחס לעניינו של קצב, מבלי לדעת את העובדות. "אני לא יודע את העובדות, וגם גורמים אחרים אינם יודעים את העובדות. הערעור עשוי להתקבל ועשוי שלא להתקבל. אנחנו לא צריכים להיות בעד קצב ולא נגד קצב, לא בעד הנשים ולא נגד הנשים, כי אם בעד הצדק והאמת", קובע הרב שרלו.

"כיוון שאנו לא יודעים את העובדות אין לנו אלא לסמוך על שיקול דעתו של שופט בית המשפט העליון, ולקבל את ההכרעה לדחות את המאסר, ובלבד שנהיה משוכנעים כי השופט שופט לאור העקרונות שכתבתי בחלק הראשון של הדברים", הוא מציין.

הרב שרלו מציין כי "אין לנו ברירה אלא לקבל את הכרעת השופט, עד שיוכרע הערעור עצמו. אדם אמיתי חייב להיות חסר פניות, ולא לרצות כי הערעור יתקבל או לרצות כי הערעור לא יתקבל, אלא לרצות רק שיתברר בירור של צדק ואמת".