קשת וסערת אסי עזר: כשהרייטינג קובע את הטיפול בהטרדות מיניות

פגישה של בכירי הערוץ עם כלל העובדים, שיחת הבהרה לטאלנט בעקבות הריאיון של יהודה נהרי והתייחסות ערכית לקווים האדומים ונורמות העבודה בענקית התקשורת הישראלית | כל הדברים שב"קשת" לא טרחו לעשות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/01/22 18:07 ז בשבט התשפב

קשת וסערת אסי עזר: כשהרייטינג קובע את הטיפול בהטרדות מיניות
אסי עזר, בערוץ לא עשו כלום מאז הפרסום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום רביעי האחרון רעידת אדמה זעזעה את עולם התרבות הישראלי, אחרי שהשחקן יהודה נהרי טען בראיון לוואלה כי אסי עזר הטריד אותו מינית לפני עשור. מאז נדמה שמדינת ישראל נחלקת לשניים, אלה שתומכים ומאמינים בגרסתו של נהרי לאירוע, ואלה שמעדיפים להאמין לעזר או שלכל הפחות טוענים כי כל עוד לא הוגשה תלונה במשטרה (ולפי נהרי גם אין כוונה כזאת) - אסור לחרוץ את דינו של המנחה האהוב והפופולרי. 

מי שממשיכים לשבת על הגדר הם בכירי "קשת", בראשם המנכ"ל הנצחי אבי ניר, שמאז פרסום הריאיון לא הוציאו אף לא הגה כלפי אחד הטאלנטים הכי בולטים ומזוהים שלהם. היינו מצפים לתגובה כלשהי מצד הערוץ המוביל בישראל, אבל לא, דממה משתקת שוררת מאז בבניין שידורי קשת בתל אביב. 

למה אבי ניר, שמכהן ב-21 השנים האחרונות כמנכ"ל הבלתי מעורער ושהוביל את הערוץ למקום החשוב שלו, לא יכול לקחת את עזר לשיחה ולומר לו שני משפטים: "הסיבה היחידה שאתה לא מפוטר ברגע זה, היא שנהרי לא הגיש תלונה במשטרה ואנחנו לא רוצים להפוך את עצמנו לבית המשפט ולתליינים שלך", זה המשפט הראשון, והשני הוא: "במידה ותגיע תלונה נוספת עליך - אתה תהיה בחוץ". 

אבי ניר, שומר על זכות השתיקה

אבי ניר, שומר על זכות השתיקה צילום: Miriam Alster / Flash90

ואחרי שדיברנו על עזר עצמו, מה עם העובדים והעובדות? למה כל שרשרת הבכירים לא כינסו את כל האנשים שלהם, החל מהכתבים הבכירים בחדשות 12 ועד אחרוני התאורניות, המאפרים ומגישי הקפה והסבירו להם את הסיטואציה?

לא כזה מסובך להבהיר ש"אין מקום להטרדות מיניות ושיח מבזה בערוץ". למנכ"ל כל כך ותיק אמור להיות בסיסי מאוד להדגיש לעובדים שדלתו פתוחה לכל עובד ועובדת שחשו פגיעה, הקטנה או אי נוחות מעובד אחר או ספק חיצוני. הנה, קח ניסוח בחינם: "לא ניתן יד לתרבות שלא מכבדת את הזולת במשפחה שלנו. כמו כן, דעו כי אדם שיתלוננו עליו והדברים יתבררו כנכונים, יפוטר מיידית, למרות שלא הוגשה תלונה במשטרה ושלא מדובר ברמה הפלילית".  

חבל שדבר מובן מאליו כל כך, בטח ב-2022, של יצירת נורמות עבודה ראויות לשמן תוך גיבוי ברור של כל מתלונן עתידי, לא קרו עדיין במקום שמוביל את עולם התרבות הישראלי. אף שיחת הבהרה לא התקיימה עד כה לאסי עזר, לא נערך כינוס לעובדים, והמנכ"ל אבי ניר בוחר לשמור עד עכשיו על זכות השתיקה. כשהרייטינג קובע את מדיניות הטיפול בהטרדות מיניות, אין לנו על מי להישען.