מדינת ישראל מתחמקת, אנחנו לא: דורשים עבודה עברית

אורי קירשנבום מתנועת 'דרך חיים' טוען שהוא לא מחפש דרכים עקיפות ומילים מכובסות כמו "בוגרי צבא" ו"כחול לבן", כדי לעודד עבודת יהודים ולקיים את הכלל "עניי ביתך קודמים"

חדשות כיפה אורי קירשנבום 26/12/17 15:47 ח בטבת התשעח

מדינת ישראל מתחמקת, אנחנו לא: דורשים עבודה עברית
מעודד עבודה עברית, צילום: באדיבות המצולם

בדף הפייסבוק של אתר אינטרנט גדול מאוד בישראל פורסם לאחרונה סרטון ובו מצירה חנאן מרג'ינה, צעירה ממוצא ערבי, על כך שבעלי עסקים רבים ברחבי ישראל כותבים במודעות הדרושים שהם מפרסמים "דרושים בוגרי צבא לעבודה".

"אנחנו יודעים בדיוק מה זה אומר", היא טענה, "לפרסם מודעת 'דרושים עובדים בוגרי צבא' זה בדיוק כמו לכתוב "המשרה אינה מיועדת לערבים".

היא כמובן צודקת. הדרך העוקפת שנסללה לבעלי עסקים לגייס עובדים יהודים היא להציב תנאי של שירות צבאי. הרי עבודה עברית, אחד מהדגלים הבולטים של דורות השיבה ארצה, היא כיום מוקצה, עבירה על החוק.

עד כדי כך עבירה על החוק שמפעילי לוח עבודה עברית נקנסו זה מכבר בעשרות אלפי שקלים על כך שהעזו לפרסם, בחינם, בעלי עסקים המקפידים על עבודה עברית ובכך לסייע להם להתפרנס בכבוד.

אמנם החוק אוסר גם הפליה על רקע שירות צבאי, אבל שיח השוויון הדיקטטורי הצליח לשכנע אותנו שלהעסיק "בוגרי צבא" זו פטריוטיות ואילו להעסיק יהודים זו גזענות.

ראו זה פלא. אפילו מדינת ישראל עצמה, זו שבספר החוקים שלה נאסר במפורש על בעל עסק לגייס רק עובדים יהודים למפעל, משתמשת בכביש עוקף אהבת ישראל. היא מדרבנת בעלי עסקים יהודים להסתתר מאחורי תירוצים, בדיוק כמו שהיא עצמה עושה.

תחומי עבודה לא מעטים מוגדרים כמועדפים עבור בוגרי צבא ולמשתחרר שבוחר לעסוק בהם ניתנים מענקים מופלגים. יודעים למה? גם אני לא, אבל אפשר לנחש שבחקלאות, בתדלוק ובתחומים נוספים שהידיים היהודיות בהם מעטות, מדינת ישראל רוצה לדרבן יהודים לעבוד.

כך נוצר האבסורד שיהודים כלאו את עצמם בשבי השוויון הנוכרי שמבקש לקעקע את הנורמות החברתיות הפשוטות והמקובלות בעם ישראל מדורי דורות: יהודים הם אחים, משפחה, ובמשפחה דואגים קודם כל אחד לשני. "עניי ביתך קודמים".

אז במקום לחפש כבישים עוקפים בדמות "בוגרי צבא" ו"כחול לבן" אפשר לחזור ולומר את הפשוט והמובן מאליו: אנחנו היהודים אוהבים קודם כל איש את אחיו. איננו מוכנים להיטמע באווירת השוויון שמשאירה מאחוריה עולם מנוכר ומלא שנאות.

בעז"ה במשימה להצלת העבודה העברית עם ישראל ינצח.

הכותב הוא חבר הנהלת תנועת 'דרך חיים'

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן