טור ממשלה בדיחה: ליברמן צחק בגסות על אוקראיניות והנאורים שתקו

מושב החורף תם ועדיין האופוזיציה מונעת את השתתפותה בחלק מוועדות הכנסת, היו"ר לוי מצא טריק מוזר לעניין | טר"ש לחברי הממשלה שלא גינו את ליברמן על הבדיחה הגסה והלא מצחיקה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/03/22 09:09 טו באדר ב'

ממשלה בדיחה:  ליברמן צחק בגסות על אוקראיניות והנאורים שתקו
ליברמן עם לפיד, צילום: לע"מ

מה שהתחיל כמחאה זמנית כבר הופך לנורמה חדשה וחריגה בכנסת ישראל. האופוזיציה מחרימה את ועדות הכנסת. ההלם הגדול מעזיבת השלטון, הביא כבר עם הקמת הממשלה את חברי האופוזיציה להחרים את ועדות הכנסת בטענה לייצוג לא הוגן, אבל העובדה שמושב החורף הסתיים ועדיין יש וועדות מושבתות צריכה להדאיג אותנו.

בעקבות החרם, ועדות חשובות כמו ועדת האתיקה לא מתפקדות כבר חצי שנה, והכאוס בנושאים שתחת חסותן, חוגג. גדולי המחרימים הם סיעת הליכוד שהיא רוב האופוזיציה, והבכירים במפלגה, שהיו שרים בכירים לא רואים כבוד בלהגיע לדיונים חשובים בוועדות ומעדיפים להישאר בבית. הדבר בא לידי ביטוי באופן החריף ביותר בתקופת הפגרה הארוכה שהחלה השבוע, מי שאין לו עניין בוועדות, כמעט ויצא לחופש מוחלט של חודשיים.

האחריות על הקואליציה

האחריות פה, יש לומר, היא ברובה על הקואליציה. שם שוברים שיאים בהמצאה וחלוקת תפקידים, החל משרים לענייני שום דבר, דרך סגני שרים מיותרים ועד למינויים פוליטיים הזויים כדוגמת חברת הכנסת זועבי שמונתה לקונסולית בסין. חברי הממשלה מחלקים לעצמם תפקידים לרוב, ראוי שידעו להתגמש עם האופוזיציה על כמה כיסאות בוועדות, והחשש שרוב זעום בוועדות יציב אותם בבעיה בטל כשמסתכלים על הכאוס שהם מייצרים לעצמם מבית עם שלל הוויכוחים הפנימיים.

הזלזול של בכירי הליכוד בעבודה פרלמנטרית מבחיל, חברי הציונות הדתית והסיעות החרדיות שמגיעים לדיונים רושמים הישגים ודואגים לציבור שבחר בהם, ציבור שצריך את נציגיו בכנסת. גם זוטרי הליכוד מגיעים לדיונים, אבל הבכירים בשלהם, מחזיקים בכוח בחרם. ולעזאזל הציבור.

ליברמן והבדיחה הגסה

בינתיים מצא לו יו"ר הכנסת מיקי לוי פתרון יצירתי. ועדת העלייה והקליטה שמושבתת בשל החרם קמה לתחיה בטריק מוזר. לוי הקים את הוועדה בתוך ועדת משנה לוועדת חוקה ונתן את הראשות לחבר הכנסת יום טוב כלפון. יו"ר הכנסת, במקום לשדל את הנהלת הקואליציה העמוסה בג'ובים להגיע לפשרה, בחר להעמיק את השבר ולשמר את המצב הקיים, מה שייתכן ויביא למסורת חדשה ונוראית, שתישאר גם כשתוקם הממשלה הבאה.

טר"ש

שר האוצר אביגדור ליברמן סיפר השבוע בדיחה גסה ומכוערת בישיבת הממשלה, "ראשי הערים רוצים את האוקראיניות", אמר. אבל יותר משהפריעה לי האמירה, הפריעה לי השתיקה הרועמת של שותפיו הנאורים. חברי הממשלה צחקו מהבדיחה וקיבלו בהבנה את ליברמן, ככה זה כשאתה מהמחנה הנכון. ליברמן בשבתו בממשלת נתניהו היה מקבל שטיפה אבל הפעם קיבל חיבוק, מרב מיכאלי ניסתה לגנות אבל מרוב עדינות כמעט וברכה את ליברמן, "אני מקווה שזו הפעם האחרונה", כתבה. אבל האמת היא, שהנאורים שחגגו על הרב רפי פרץ שתקו כשברע"מ אמרו שהומואים הם סוטים ותועבה, גם לא יגנו את שר האוצר שצחק על אוקראיניות. אירוע הצביעות השבועי הזכיר לי שהשבוע הרמטכ״ל לשעבר ומוכר המניות, דן חלוץ, הגיע לוועדת חוץ וביטחון כנציג מטעם התנועה לאיכות השלטון. ולא התבייש לומר, "צריך לבדוק אם בצע כסף עיוות את הליך קבלת ההחלטות".