טור בנט, הגיע הזמן שתתקשר לנתניהו ותבקש עזרה

אגו הוא לא משהו שאתה יכול להרשות לעצמך כשאתה ראש ממשלה, בטח כשהתפקיד מגיע אליך כמעט בטעות, שנה וחצי אחרי שחיפשת בנרות פתקים שיעזרו לך להיכנס לכנסת למרות שלא עברת את אחוז החסימה | טרש: הדוברים הפוליטיים מוחלפים כמו גרביים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/04/22 08:57 כט באדר ב'

בנט, הגיע הזמן שתתקשר לנתניהו ותבקש עזרה
בנט ונתניהו, צילום: Hadas Parush/Flash90

מדינת ישראל נמצאת תחת גל טרור רצחני וראש הממשלה שלנו, מר נפתלי בנט, לא באירוע. לא רק כי הוא נמצא חיובי לקורונה ונאלץ לנהל את הטירוף מרחוק, אלא כי ראש הממשלה פועל מאוד לאט, לקח לבנט שבוע שלם ו-11 נרצחים עד שהוא החליט לכנס את הקבינט המדיני בטחוני. וגם היום, עדיין לא התקבלו החלטות משמעותיות להתמודדות עם הטרור.

כינוס הקבינט שהגיע רק אחרי ביקורת ציבורית הוא רק דוגמא. בנט לא מתייעץ בפורומים נרחבים, גם קבינט הקורונה היה מתכנס בהפרשים משמעותיים של זמן, אבל אגו הוא לא משהו שאתה יכול להרשות לעצמך כשאתה ראש ממשלה, בטח כשהתפקיד מגיע אליך כמעט בטעות, שנה וחצי אחרי שחיפשת בנרות פתקים שיעזרו לך להיכנס לכנסת למרות שלא עברת את אחוז החסימה.

אהוד אולמרט, שקיבל גם הוא את ראשות הממשלה כמעט בהפתעה, נהג לזמן ללשכתו את ראשי הממשלה לשעבר ברק ונתניהו להתייעצויות שונות, בסופו של דבר יש מעט מאוד אנשים שהיו בתפקיד כל כך רגיש. נכון שנתניהו לא רוצה לעלות לרגל ללשכתו של בנט, אבל הגיע הזמן שבנט יתקשר לנתניהו ויבקש עצה.

בינתיים בנט לא מציג צעד חותך למיגור הטרור כמו שהיינו מצפים ממנו, במיוחד לאור התוכניות שהוא הציע בעבר למיגור הטרור. המינימום ההכרחי הוא איסוף נשקים אגרסיבי במגזר הערבי. עוד לפני הפיגועים זה היה צריך לקרות לאור מספר מקרי הרצח הבלתי נתפס, התכנית שבנט שיק באוגוסט לאיסוף הנשקים נכשלה. זה לא קורה, ולא יהיה קל לעבור מגינויים אגרסיביים לפעילויות מניעה אגרסיביות כשמפלגת רע"מ נמצאת בממשלה, בקושי את תכנית האכיפה במגזר הבדואי הם אישרו להעביר. 

טר"ש

המנצח הגדול, עמר בר לב

, עמר בר לב צילום: Hadas Parush/Flash90

ביום הראשון שלי בכנסת נכנסתי לשיחת רקע אצל פוליטיקאי, איש ציבור שאמור להוות דוגמא. אחרי כמה דקות של שיחה נכנס דובר צעיר לחדר והח"כ התחיל לצרוח עליו מולי. הסיבה, הודעה לתקשורת יצאה לא בדיוק כפי שהוא רצה. כולנו כעסנו על השר עמר בר-לב שפיטר את הדובר שלו ושיקר כדי לצאת יותר גדול ממנו. אבל הבעיה היא יותר גדולה מבר-לב, הזמן הממוצע של דוברים בתפקיד הוא 9 חודשים עד שהם מוחלפים כמו גרביים. יו"ר הקואליציה סילמן החליפה כבר 4 דוברים מאז הבחירות הממשלה, והיא לא לבד בסטטיסטיקה. נבחרי הציבור שלנו, שבואו נודה חלקם בעלי אופי קצת אלים, צריכים להוות דוגמא, גם ביחסי אנוש.